Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hizmet sistemleri yönetimine giriş, hizmet sistemlerinin sınıflandırılması, servis stratejisi
|
|
2) |
Hizmet tasarımı, blueprint, servis kalitesi
|
|
3) |
Hizmet sistemleri tasarımı, hizmet kalitesi yönetimi
|
|
4) |
DEA, Servis süreçlerinde iyileştirme
|
|
5) |
Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
|
|
6) |
Servis sistemlerinde lokasyon kararları
|
|
7) |
ARASINAV I |
|
8) |
Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
|
|
9) |
Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
|
|
10) |
Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
|
|
11) |
Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
|
|
12) |
ARASINAV II |
|
13) |
Kapasite planlama ve sıralama sistemlerinde nicel modeller
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
|
16) |
FINAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular. |
|
4) |
Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır. |
|
5) |
Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder. |
|
6) |
Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir. |
|
7) |
Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir. |
|
8) |
Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder. |
|
9) |
Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir. |
|
11) |
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
12) |
Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder. |
|
13) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|