ENM5242 Servis Operasyonları YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM5242 Servis Operasyonları Yönetimi Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: N.A.
Dersin Amacı: Bu ders son yıllarda en çok büyüyen sektörlerden biri olan servis sektöründeki operasyonel problemlere analitik yaklaşım geliştirme becerisini vermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders öğrencilere
• servis operasyonlarının ayırd edici özelliklerini bilme
• servis tasarımı ile ilgili yapısal ve operasyonal özellikleri tanıma
• servis kalitesini ölçebilme ve SERQUAL kullanabilme
• DEA analizini yapabilme
• servis operasyonlarında arz talep dengesini yönetebilme becerileri kazandırır.

Dersin İçeriği

Stratejik servis kararları, servis lokasyon seçimi, hizmet kalitesi yönetimi, SERVQUAL, hizmet süreçlerinin analizi (Blueprint), DEA, servis talep yönetimi, servis kapasite yönetimi, rezervasyon sistemleri ve fiyatlardırma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmet sistemleri yönetimine giriş, hizmet sistemlerinin sınıflandırılması, servis stratejisi
2) Hizmet tasarımı, blueprint, servis kalitesi
3) Hizmet sistemleri tasarımı, hizmet kalitesi yönetimi
4) DEA, Servis süreçlerinde iyileştirme
5) Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
6) Servis sistemlerinde lokasyon kararları
7) ARASINAV I
8) Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
9) Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
10) Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
11) Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
12) ARASINAV II
13) Kapasite planlama ve sıralama sistemlerinde nicel modeller
14) Genel Tekrar
15) Final sınavına hazırlık
16) FINAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008.
Diğer Kaynaklar: Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 2 32 64
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak.
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak.
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek