Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hizmet sistemleri yönetimine giriş, hizmet sistemlerinin sınıflandırılması, servis stratejisi
|
|
2) |
Hizmet tasarımı, blueprint, servis kalitesi
|
|
3) |
Hizmet sistemleri tasarımı, hizmet kalitesi yönetimi
|
|
4) |
DEA, Servis süreçlerinde iyileştirme
|
|
5) |
Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
|
|
6) |
Servis sistemlerinde lokasyon kararları
|
|
7) |
ARASINAV I |
|
8) |
Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
|
|
9) |
Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
|
|
10) |
Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
|
|
11) |
Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
|
|
12) |
ARASINAV II |
|
13) |
Kapasite planlama ve sıralama sistemlerinde nicel modeller
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
|
16) |
FINAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|