ENM5124 Stratejik İnsan Kaynakları YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM5124 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders şirketlerin iş hedeflerine insanlar üzerinden nasıl ulaşabileceği ile ilgili niyetleri ve planlamaları tanımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Stratejik insan kaynakları yönetimi iş performansını nasıl artırır
* Stratejik insan kaynakları yönetimini sistematik ve stratejik yönden tanımlanması
* İnsan kaynakları uygulamalarında yer alan stratejik süreçler ile ilgili bağlantıların tanımlanması
* Özel insna kaynakları konularına stratejik yönden yaklaşılması

Dersin İçeriği

Stratejik insan kaynakları yönetimi formülasyonu ve tanımlanması, stratejik insan kaynaklarında roller, entelektüel sermaye, bilgi yönetimi, insan kaynakları sayısal modelleme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Kaynaklarının organizasyondaki stratejik rolü yok
2) Stratejik insan kaynakları yönetimi: içerik ve süreç yok
3) Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejileri yok
4) Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejilerinin formülasyonu ve tanımlanması yok
5) Stratejik insan kaynakları yönetimi ile iş performansının yükselmesi yok
6) Stratejik insan kaynakları yönetiminin rolleri yok
7) organizasyonel etkinliği geliştirme stratejileri yok
8) Yetenek yönetimi stratejisi yok
9) Stratejik insan kaynakları gelişimi yok
10) performans yönetimi için stratejiler yok
11) ödül stratejisi yok
12) çalışan iletişim stratejisi yok
13) İnovasyon stratejisi yok
14) özet ve final sınavı için hazırlık yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ulrich, D., W., Younger, J., Brockbank, & Ulrich,M . (2012). HR from the Outside In: Six Competencies for the Future of Human Resources. SRHM.
ISBN 978-0071802666
Diğer Kaynaklar: www.shrm.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Proje 12 3 36
Ödevler 11 2 22
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek