ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5112 | Proje Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MS-Project programı |
Dersin Amacı: | Bu ders proje yönetiminin temel kavramları vermek üzere üst düzey endüstri mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu derste proje bütçeleme, ekip tasarımı, sıralama, CPM ve PERT planlaması, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrol ve kazanılmış değer yöntemi analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Modern proje yönetiminin temel ilkelerini tanır II. Proje planını değerlendirir III. Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak proje planlar IV. Program, bütçe ve yönetim açısından planına göre projeyi devam ettirip, sonlandırır V. Pratik problem üzerinde proje yönetimi ve planlama teknikleri uygular VI. Bir proje yönetimi yazılımı kullanır(MS Project) VII. Baştan sona MS Project ile bir proje yönetmek |
1. Hafta: Proje Yönetimine Giriş 2. Hafta Organizasyon stratejileri 3. Hafta: Projeyi tanımlama 4. Hafta: Proje ağları I 5. Hafta Proje ağları II 6. Hafta Risk yönetimi 7. Hafta: Kaynak Planlama 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Proje süresini azaltma 10. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 11. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 12. Hafta: Liderlik ve uluslararası projeler 13. Hafta: Proje denetim ve kapanış 14. Hafta: Özet ve Sonuçlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje Yönetimine Giriş | Yok |
2) | Organizasyonel stratejiler | Yok |
3) | Proje tanımlama | MS-Project 1. bölüm |
4) | Proje ağı I | MS-project 1. bölüm |
5) | Proje ağ II | MS-project 2. bölüm |
6) | Risk Yönetimi | MS-project 2. bölüm |
7) | Kaynak sıralama | MS-project 3. bölüm |
8) | Yarıyıl sınavı | Yok |
9) | Proje süresi azaltma | MS-project 4. bölüm |
10) | İlerleme ve performans ölçümü I | MS-project 4. bölüm |
11) | Gelişim ve performans ölçümü II | MS-project 5. bölüm |
12) | Liderlik ve uluslararası projeler | MS-project 6. bölüm |
13) | Proje audit ve tamamlama | MS-project 6. bölüm |
14) | Özetleme ve sonuçlandırma | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Gary, C.; Larson, E. – Project Management – The Managerial Process–5th Edition – Mc.Graw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Clements, Gido - Effective Project Management - 5th Edition - South-Western |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Proje | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek. | |
2) | Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek. | |
3) | Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak. | |
4) | Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak. | |
5) | Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak. | |
6) | Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak. | |
7) | Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek. | |
8) | Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek. | |
9) | Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek. | |
10) | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak. | |
11) | Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme |