MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5112 | Proje Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MS-Project programı |
Dersin Amacı: | Bu ders proje yönetiminin temel kavramları vermek üzere üst düzey endüstri mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu derste proje bütçeleme, ekip tasarımı, sıralama, CPM ve PERT planlaması, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrol ve kazanılmış değer yöntemi analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Modern proje yönetiminin temel ilkelerini tanır II. Proje planını değerlendirir III. Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak proje planlar IV. Program, bütçe ve yönetim açısından planına göre projeyi devam ettirip, sonlandırır V. Pratik problem üzerinde proje yönetimi ve planlama teknikleri uygular VI. Bir proje yönetimi yazılımı kullanır(MS Project) VII. Baştan sona MS Project ile bir proje yönetmek |
1. Hafta: Proje Yönetimine Giriş 2. Hafta Organizasyon stratejileri 3. Hafta: Projeyi tanımlama 4. Hafta: Proje ağları I 5. Hafta Proje ağları II 6. Hafta Risk yönetimi 7. Hafta: Kaynak Planlama 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Proje süresini azaltma 10. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 11. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 12. Hafta: Liderlik ve uluslararası projeler 13. Hafta: Proje denetim ve kapanış 14. Hafta: Özet ve Sonuçlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje Yönetimine Giriş | Yok |
2) | Organizasyonel stratejiler | Yok |
3) | Proje tanımlama | MS-Project 1. bölüm |
4) | Proje ağı I | MS-project 1. bölüm |
5) | Proje ağ II | MS-project 2. bölüm |
6) | Risk Yönetimi | MS-project 2. bölüm |
7) | Kaynak sıralama | MS-project 3. bölüm |
8) | Yarıyıl sınavı | Yok |
9) | Proje süresi azaltma | MS-project 4. bölüm |
10) | İlerleme ve performans ölçümü I | MS-project 4. bölüm |
11) | Gelişim ve performans ölçümü II | MS-project 5. bölüm |
12) | Liderlik ve uluslararası projeler | MS-project 6. bölüm |
13) | Proje audit ve tamamlama | MS-project 6. bölüm |
14) | Özetleme ve sonuçlandırma | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Gary, C.; Larson, E. – Project Management – The Managerial Process–5th Edition – Mc.Graw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Clements, Gido - Effective Project Management - 5th Edition - South-Western |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Proje | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |