ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5112 | Proje Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MS-Project programı |
Dersin Amacı: | Bu ders proje yönetiminin temel kavramları vermek üzere üst düzey endüstri mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu derste proje bütçeleme, ekip tasarımı, sıralama, CPM ve PERT planlaması, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrol ve kazanılmış değer yöntemi analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Modern proje yönetiminin temel ilkelerini tanır II. Proje planını değerlendirir III. Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak proje planlar IV. Program, bütçe ve yönetim açısından planına göre projeyi devam ettirip, sonlandırır V. Pratik problem üzerinde proje yönetimi ve planlama teknikleri uygular VI. Bir proje yönetimi yazılımı kullanır(MS Project) VII. Baştan sona MS Project ile bir proje yönetmek |
1. Hafta: Proje Yönetimine Giriş 2. Hafta Organizasyon stratejileri 3. Hafta: Projeyi tanımlama 4. Hafta: Proje ağları I 5. Hafta Proje ağları II 6. Hafta Risk yönetimi 7. Hafta: Kaynak Planlama 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Proje süresini azaltma 10. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 11. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 12. Hafta: Liderlik ve uluslararası projeler 13. Hafta: Proje denetim ve kapanış 14. Hafta: Özet ve Sonuçlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje Yönetimine Giriş | Yok |
2) | Organizasyonel stratejiler | Yok |
3) | Proje tanımlama | MS-Project 1. bölüm |
4) | Proje ağı I | MS-project 1. bölüm |
5) | Proje ağ II | MS-project 2. bölüm |
6) | Risk Yönetimi | MS-project 2. bölüm |
7) | Kaynak sıralama | MS-project 3. bölüm |
8) | Yarıyıl sınavı | Yok |
9) | Proje süresi azaltma | MS-project 4. bölüm |
10) | İlerleme ve performans ölçümü I | MS-project 4. bölüm |
11) | Gelişim ve performans ölçümü II | MS-project 5. bölüm |
12) | Liderlik ve uluslararası projeler | MS-project 6. bölüm |
13) | Proje audit ve tamamlama | MS-project 6. bölüm |
14) | Özetleme ve sonuçlandırma | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Gary, C.; Larson, E. – Project Management – The Managerial Process–5th Edition – Mc.Graw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Clements, Gido - Effective Project Management - 5th Edition - South-Western |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Proje | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için matematik, fen ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya ve bildiklerini uygulama yeteneğine sahip olmak. | |
2) | Tasarım, uygulama ve etkin iletişim için elektrik ve elektronik mühendisliği çizimleri ve teknik sembolleri kullanmaya ek olarak uygun analiz ve modelleme teknikleri şeçip uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, ifade etmek ve çözmek. | |
3) | Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, politik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da süreçin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak. | |
4) | Elektrik ve elektronik mühendisliği yapabilmek ve yeni uygulamalara uyum gösterebilmek için gerekli yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirmek, seçmek, uyarlamak ve kullanmak. | |
5) | Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak. | |
6) | Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek. | |
7) | Hem İngilizce hem de Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek. | |
8) | Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek. | |
9) | Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak. | |
10) | Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak. | |
11) | Elektrik ve Elektronik mühendisliği çözümlerinin global, ekonomik, çevresel, yasal ve toplumsal içerikteki etkilerini anlamak için gerekli bilgiye sahip olmak. |