COR5003 Koruma TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI (İNGİLİZCE,TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI (İNGİLİZCE,TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COR5003 Koruma Tasarımı Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: PROGRAMDA VERİLEN TÜM DERSLER
Dersin Amacı: Geleneksel / tarihsel bir çevrede koruma planlaması hazırlanması yönteminin deneyimlenmesini amaçlayan bu derste çevreyi oluşturan öğelerin algılanması, değer, sorun ve olanakları araştırılacaktır. Belgeleme, değerlendirme ve karar verme aşamalarının bir örnekte çalışılması, koruma olgusunun parasal boyutlarının tartışılması dersin ana yaklaşımını oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. tarihsel geleneksel çevrelerde koruma sorunlarının saptanması
2. Bu çevreleri oluşturan doğal ve mimari elemanların ğrenilmesi
3. Geleneksel konut konusunda bilgi edinme ve yerel niteliklerin saptanması
Koruma olgusunun sosyal boyutunun önemi
4. Kimin için koruyoruz sorusunun bir çalışma alanında mimari boyutla birlikte irdelenmesi
5. Çevre ölçeğinde sorun ve olanakların saptanması
6. Farklı disiplinlerle ortak çalışmanın bir proje ölçeğinde sınanması
7. Diğer derslerde öğrenilen bilgilerin projede yorumlanarak kullanımı

Dersin İçeriği

Bir tarihsel bölge seçilerek o bölgede bir koruma projesi hazırlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konunun belirlenmesi, ders içeriğinin anlatımı yok
2) Kütüphane araştırması İlgili makamlarla iletişim, belge toplama
3) Arazi çalışması Envanter fişlerinin hazırlanması, haritaların bulunması
4) Arazi çalışması Envanter fişlerinin hazırlanması, haritaların bulunması
5) Arazi çalışması Projelerin hazırlanması
6) Ön jüri: Belgeleme ve analizler Öizimler
7) Değerlendirme süreci: Stüdyo çalışması proje hazırlığı
8) Değerlendirme süreci: Stüdyo çalışması proje hazırlığı
9) Değerlendirme süreci: Stüdyo çalışması proje hazırlığı
10) Ön jüri:Ara değerlendirme , sorun ve olanaklar Çizimler
11) Masa kritiği: Koruma kararlarının oluşturulması Projenin hazırlığı
12) Masa kritiği: Koruma kararlarının oluşturulması Projenin hazırlığı
13) Final projenin hazırlanması ve rapor yazımı Final projenin hazırlanması ve rapor yazımı
14) Final jüri Final çizimler ve raporların hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: None
Diğer Kaynaklar: Bibliography will be given according to the characteristics of the project area.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Arazi Çalışması 4 % 15
Seminer 1 % 10
Ara Juri 2 % 20
Rapor Teslimi 1 % 10
Juri 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 8 2 16
Uygulama 8 4 32
Arazi Çalışması 3 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 18 216
Proje 12 1 12
Ara Juri 2 2 4
Rapor Teslimi 1 0 0
Juri 1 3 3
Toplam İş Yükü 307

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı