BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP5151 | Yazılım Tasarım Modelleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste yazılım mühendisliği dahilindeki tasarım desenleri anlatılacaktır. Klasik tasarım desenleri olan yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler aktarılacaktır. Bunların yanında dağıtılmış programlama, kullanıcı arayüzü ve büyük ölçekli iş uygulamalarındaki desenlerden de bahsedilecektir. Anti-desenler de kısaca aktarılacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Klasik tasarım desenleri olan yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler gerçek problemler üzerinde uygulama II. büyük ölçekli iş uygulamalarındaki desenleri gerçek problemler üzerinde uygulama III. Anti-desenleri tanıma ve kaçınma IV. Problemleri desenler açısından analiz edebilme V. Desenleri kategorize edebilme |
Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler, dağınık programlama ve kullanıcı arayüzü desenleri, büyük iş akışı desenleri, anti-desenler, çevik yazılım geliştirme süreçleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nesne yönelimli programlamaya giriş ve UML | |
2) | Yaratımsal desenler 1 | |
3) | Yaratımsal desenler 2 | |
4) | Yapısal desenler 1 | |
5) | Yapısal desenler 2 | |
6) | Davranışsal desenler 1 | |
7) | Davranışsal desenler 2 | |
8) | Arasınav | |
9) | Dağınık programlama ve kullanıcı arayüzü desenleri | |
10) | Büyük iş ölçekli desenler 1 | |
11) | Büyük iş ölçekli desenler 2 | |
12) | anti-desenler | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |