BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5795 | Biyomühendislikte Özel Konular-I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Biyomühendsilik'te Özel Konular-I dersi güncel biyomühendislik literatürüne ait yayınları hipotez-yöntem-sonuçlar ve bilimsel ortama getirdiği yenilikler bakımından analiz etmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler aynı zamanda biyomühendislik alanındaki en yeni gelişmeleri de takip etme şansı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyomühendislik alanındaki yenilikler hakkında bilgi sahibi olur. 2. Bilginin geçerliliğini anlayıp tartışır. 3. Bir araştırma yapılırken hipotez kurma, araştırmayı planlama, elde edilen verilerin değerlendirilmesi konularını tartışır. 4. Yeni bilgilerin araştırmaya nasıl katkı sağladığını öğrenir. |
Tartışma temeline dayalı olan bu ders, biyomühendislik alanındaki en son gelişmeleri öğrencilere aktaracaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğretim Elemanı seçimi | |
2) | Öğretim Elemanı seçimi | |
3) | Öğretim Elemanı seçimi | |
4) | Öğretim Elemanı seçimi | |
5) | Öğretim Elemanı seçimi | |
6) | Öğretim Elemanı seçimi | |
7) | Öğretim Elemanı seçimi | |
8) | Öğretim Elemanı seçimi | |
9) | Öğretim Elemanı seçimi | |
10) | Öğretim Elemanı seçimi | |
11) | Öğretim Elemanı seçimi | |
12) | Öğretim Elemanı seçimi | |
13) | Öğretim Elemanı seçimi | |
14) | Öğretim Elemanı seçimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Nature, Science, Cell, Nature Methods gibi dergilerde yayınlanan makaleler. Nature, Science, Cell, Nature Methods will be the center point of education materials. |
Diğer Kaynaklar: | ............... |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 292 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Biyomühendislik alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Biyomühendislik ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
6) | Biyomühendislik alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; biyomühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |