BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5121 | Tıbbi Görüntüleme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yoktur |
Dersin Amacı: | X-ray radyoloji, x-ray bilgisayarlı tomografi (BT), ultrason ve manyetik resonans gibi başlıca görüntüleme tekniklerinin temel prensipleri; nükleer görüntüleme (PET ve SPECT) gibi diğer görüntüleme tekniklerinin kısaca incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. başlıca tıbbi görüntüleme tekniklerinin ve ilgili biyomedikal araştırmalarda kullanılan yöntemlerin belirlenmesi 2. X-ray, BT, US, MR, PET ve SPECT gibi başlıca tıbbi görüntüleme teknolojilerinde kullanılan fizik kurallarının açıklanması 3. görüntü oluşturma ve yeniden çatma için gerekli temel matematiksel konseptlerin anlaşılması 4. İki ve üç boyutlu tıbbi görüntüleri oluşturmak için kullanılan yaklaşımların açıklanması 5. tıbbi görüntülerin özelliklerinin ve bu görüntülerin görselleştirilmesi ve analizi için kullanılacak yöntemlerin açıklanması 6. tıbbi görüntüleme teknolojilerinin farklı uygulamalarının açıklanması |
Tıbbi görüntülemeye giriş; İyonaştırıcı radyasyon ve radyografi (X-ray); Ultrason görüntüleme (US); Bilgisayarlı tomografi (BT); Tıbbi görüntü formatları, depolama, arşivleme ve iletim yöntemleri; Tıbbi görüntü analizi ve görselleştirme; Manyetik rezonans görüntüleme; Nükleer görüntüleme: PET ve SPECT; Diğer tıbbi görüntüleme yöntemleri; Uygulamalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve özet | |
2) | İyonlaştırıcı radyasyon ve radyografi (X-ray) | |
3) | Ultrason görüntüleme (US) | |
4) | Bilgisayarlı tomografi (BT) | |
5) | Tıbbi görüntü formatları, depolama, arşivleme ve iletim yöntemleri | |
6) | Tıbbi görüntü analizi | |
7) | Ara sınav. Soruları çözümü ve tartışılması | |
8) | Manyetik rezonans görüntüleme - I | |
9) | Manyetik rezonans görüntüleme - II | |
10) | Nükleer görüntüleme: PET ve SPECT | |
11) | Diğer tıbbi görüntüleme teknolojileri | |
12) | Tıbbi görüntü görselleştirme | |
13) | Tıbbi görüntüleme uygulamaları | |
14) | Makale sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | P. Sautens, Fundamentals of Medical Imaging, 2009 J. Beutel, H.L. Kundel and R.L. Van Metter, Handbook of Medical Imaging, Volume 1. Physics and Psychophysics, 2000 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 5 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 17 | 5 | 85 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Biyomühendislik alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Biyomühendislik ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
6) | Biyomühendislik alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; biyomühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |