MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5888-1 | Yüksek Lisans Tezi | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ Doç. Dr. MELTEM VATAN Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yüksek Lisans tez çalışması iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısmın amacı, öğrencinin katıldığı program kapsamında, ilgi duyduğu ve Program Koordinatörü ile danışmanının da onayını alarak seçtiği bir konuda, bir tez önerisi yapması, tez konusunun gerektirdiği bir araştırmayı yürütmesi, bilimsel düşünme ve değerlendirme becerilerini geliştirmesi ve bulgularını bir rapor halinde sunması için gerekli becerileri kazandırmaktır. ARC5888-2 için ön şarttır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Bir hipotez yazma becerisini geliştirir, II. Bilimsel araştırma yöntemlerinin farklılıklarını ayırdeder, III. Araştırma süresince analitik ve kritik düşünme becerilerini geliştirir IV. Kendi başına bir araştırma sürecini organize eder, V. Konusuna ilişkin kaynak tarama becerisini geliştirir VI. Araştırma süresince tutarsızlıkları ve problem yaratan konuları tanımlayabilir. VII. Bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunabilir. |
Öğrencinin ilgi duyduğu bir alanda bir tez önerisi hazırlaması; bu çerçevede yürüteceği bilimsel yöntemlere dayalı bir araştırma yürütmesi; Literatür taraması; bir bibliyografya oluşturması ve araştırma sonucu bulgularını sunması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konuları üzerinde tartışma | Ön bibliyografya taraması |
2) | Tez konusu çalışma alanında alternatiflerinin üretilmesi | |
3) | Tez statement'ının yazılması | |
4) | Literatür taraması | |
5) | Literatür Taraması | |
6) | Literatür taraması | |
7) | Kaynaklar ışığında tez statement'ın gözden geçirilmesi | |
8) | Yeni tez statement'a göre tez araştırmalarının yeniden organize edilmesi | |
9) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
10) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
11) | Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi | |
12) | Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi | |
13) | Sonuçların sunulma biçimi üzerine değerlendirme | |
14) | Araştırma çalışmanın derlenmesi ve son değerlendirmeler |
Ders Notları / Kitaplar: | Each thesis study constructs its own biblioraphy |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 60 | 720 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 747 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 5 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 5 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 3 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal,etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 5 |