MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5887 | Seminer | Bahar | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
ARC5888-1 - Master Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN Doç. Dr. MELTEM VATAN Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mimarlık ve ilgili disiplinlerle ilişkili olarak seçtiği bir konuda, kavramsal ve kılgısal bilgilerini kullanarak bireysel olarak yürüttüğü niteliksel ve/veya niceliksel bir araştırmanın sonuçlarını sözlü ve diğer görsel medya araçlarını kullanarak izleyiciler önünde sunabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Mimarlık ve ilgili disiplinler arası bir alanda kendi ilgileri doğrultusunda seçtiği bir konuda bireysel olarak yürütebileceği bir araştırma tasarımlayabilir. 2.Tasarımladığı niteliksel ve /veya niceliksel araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3.Yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yorumlayabilir. 4.Yürüttüğü araştırma sonuçlarını bir tartışma ortamında sunabilir. |
Akademik bir topluluk önünde, bireysel olarak çalışılmış ve araştırılmış bir konuda bir sunum yapmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danışman ile sunumu yapılacak konuya karar verilmesi | |
14) | Önceden belirlenmiş konuda öğrencinin sunum yapması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 20 | 240 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 241 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 4 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 4 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 3 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal,etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 4 |