AKB5100 EkonomiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
AKB5100 Ekonomi Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı aktüerya bilimi öğrencilerine makro ve mikro ekonomideki ana başlıklar hakkında genel fikir vermek, ve aktüerya sınavlarının Ekonomi sınavını içeriklerini kapsamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu derste makro ekonomi konusunda genel bir fikir edinecek, enflasyon, yatırım gelirleri gibi piyasa ve finans değişkenlerinin ekonomik büyümeye olan etkilerini değerlendirebileceklerdir. Aynı zamanda öğrenciler piyasaların ve firmaların işleyişini, tüketici davranışlarını ve piyasa yapısının şirketlerin kararlarına olan etkisini anlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Makro ekonomi başlıkları: arz ve talep, makro ekonomik politikalar, istihdam analizi, para ve maliye politikaları, ekonomik büyüme ve iktisadi gelişme, uluslararası ticaret, enflasyon ve istikrar tedbirleri.

Mikro ekonomi başlıkları: Tüketici ve üretici davranışları, fayda kuramı, üretim maliyeti, piyasa dengesi ve fiyat teorisi, firmaların davranışı ve rekabet piyasaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplam arz ve toplam talep, makro ekonomik politikalar.
2) İstihdam analizi ve işsizlik, ücretler ve gelir dağılımı.
3) Para ve para politikaları, maliye politikası.
4) Ekonomik büyüme.
5) Büyüme analizi ve iktisadi gelişme.
6) Makro ekonomik faaliyetlerin ölçülmesi.
7) Uluslararası ticaret, enflasyon ve istikrar tedbirleri.
8) Tüketici davranışı ve fayda.
9) Fayda teorileri ve tüketici dengesi.
10) Üretici davranışları ve üretici dengesi.
11) Üretim ve üretim maliyeti.
12) Piyasa dengesi:fiyat teorisi.
13) Firmaların davranışı.
14) Rekabet piyasaları.
15) Yarıyıl sonu sınavı.
16) Yarıyıl sonu sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dornbush, R., Fischer S., 1998, Macro Economics (Turkish translation).

Lipsey, R.g., Courant, P.N., Ragan, C.T.S., (1999), Economics, Edison Wisley.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 15
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 2 12 24
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
10) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama.
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek