Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1923-1945 Periyodu |
Şerif Mardin, “Center-Periphery Relations: Key to Turkish Politics ?” Political Participation in Turkey, der, Engin D. Akarlı ve Gabriel Ben Dor (İstanbul: Boğaziçi, 1976)
Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyetinde Tek-Parti Yönetiminin Kurulması, 1923-1931 (Ankara: Yurt, 1981)
Levent Köker, Modernleşme Kemalizm ve Demokrasi (İstanbul:İletişim, 1990)
Şerif Mardin, “Ideology and Religion in the Turkish Revolution,” International Journal of Middle Eastern Studies, 2, (1971): 197-211
Şerif Mardin, “Yenileşme Dinamiğinin Temelleri ve Atatürk,” Türkiye’de Toplum ve Siyaset (İstanbul: İletişim, 1990). Cemil Koçak, Türkiye’de Milli Şef Dönemi, 1938-1945, İki Cilt, (İstanbul: İletişim, 1996)
Ergun Özbudun, “The Nature of Kemalist Regime,” Atatürk: Founder of a Modern State, der, Ali Kazancıgil ve Ergun Özbudun (London: C.Hurst, 1981) |
2) |
1923-1945 Periyodu |
Şerif Mardin, “Center-Periphery Relations: Key to Turkish Politics ?” Political Participation in Turkey, der, Engin D. Akarlı ve Gabriel Ben Dor (İstanbul: Boğaziçi, 1976)
Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyetinde Tek-Parti Yönetiminin Kurulması, 1923-1931 (Ankara: Yurt, 1981)
Levent Köker, Modernleşme Kemalizm ve Demokrasi (İstanbul:İletişim, 1990)
Şerif Mardin, “Ideology and Religion in the Turkish Revolution,” International Journal of Middle Eastern Studies, 2, (1971): 197-211
Şerif Mardin, “Yenileşme Dinamiğinin Temelleri ve Atatürk,” Türkiye’de Toplum ve Siyaset (İstanbul: İletişim, 1990). Cemil Koçak, Türkiye’de Milli Şef Dönemi, 1938-1945, İki Cilt, (İstanbul: İletişim, 1996)
Ergun Özbudun, “The Nature of Kemalist Regime,” Atatürk: Founder of a Modern State, der, Ali Kazancıgil ve Ergun Özbudun (London: C.Hurst, 1981) |
3) |
1945-1960 Periyodu |
Kemal H. Karpat, Turkey’s Politics: The Transition to a Multi-Party System (Princeton: Princeton University Press, 1959)
Taner Timur, Türkiye’de Çok Partili Hayata Geçiş (İstanbul: İletişim, 1991). İlkay Sunar, “Demokrat Parti ve Popülizm” Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, cilt 8 (İstanbul: İletişim, 1983)
Ali Fuat Başgil, 27 Mayıs İhtilali ve Sebepleri (İstanbul: Çeltüt, 1966)
George S. Harris, “The Causes of the 1960 Revolution in Turkey,” Middle East Journal, 24 (1970): 438-454 |
4) |
1945-1960 Periyodu |
Kemal H. Karpat, Turkey’s Politics: The Transition to a Multi-Party System (Princeton: Princeton University Press, 1959)
Taner Timur, Türkiye’de Çok Partili Hayata Geçiş (İstanbul: İletişim, 1991). İlkay Sunar, “Demokrat Parti ve Popülizm” Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, cilt 8 (İstanbul: İletişim, 1983)
Ali Fuat Başgil, 27 Mayıs İhtilali ve Sebepleri (İstanbul: Çeltüt, 1966)
George S. Harris, “The Causes of the 1960 Revolution in Turkey,” Middle East Journal, 24 (1970): 438-454 |
5) |
1960-1980 Periyodu |
Ersin Kalaycıoğlu, “1960 Sonrası Türk Siyasal Hayatına Bir Bakış: Demokrasi, Neo-Patrimonyalism ve İstikrar,” Tarih ve Demokrasi (İstanbul: Cem, 1992); Çağlar Keyder, “Economic Development and Crisis: 1950-1980,” Turkey in Transition-New Perspectives, der, Irvin C Shick ve Ertuğrul A Tonak (Oxford: Oxford University Press, 1987); Mehmet Ali Ağaoğulları, “The Ultranationalist Right,” Turkey in Transition-New Perspectives, ; Murat Belge, “The Left” Turkey in Transition-New Perspectives,; Tanel Demirel, Adalet Partisi: İdeoloji ve Politika (İstanbul: İletişim, 2004); Frank Tachau, “The Republican People’s Party, 1945-1980,” Political Parties and Democracy in Turkey ; Ergun Özbudun, “Turkey: Crises, Interruptions and Reequilibrations,” Politics in Developing Countries-Comparing Experiences with Democracy, der, Larry Diamond, Juan J Linz, Seymour Martin Lipset (Boulder: Lynne Rienner, 1995); Tanel Demirel, “The Turkish Military’s Decision to Intervene: 12 September 1980,” Armed Forces and Society, 29, 2 (2003): 253-280 |
6) |
1960-1980 Periyodu |
Ersin Kalaycıoğlu, “1960 Sonrası Türk Siyasal Hayatına Bir Bakış: Demokrasi, Neo-Patrimonyalism ve İstikrar,” Tarih ve Demokrasi (İstanbul: Cem, 1992); Çağlar Keyder, “Economic Development and Crisis: 1950-1980,” Turkey in Transition-New Perspectives, der, Irvin C Shick ve Ertuğrul A Tonak (Oxford: Oxford University Press, 1987); Mehmet Ali Ağaoğulları, “The Ultranationalist Right,” Turkey in Transition-New Perspectives, ; Murat Belge, “The Left” Turkey in Transition-New Perspectives,; Tanel Demirel, Adalet Partisi: İdeoloji ve Politika (İstanbul: İletişim, 2004); Frank Tachau, “The Republican People’s Party, 1945-1980,” Political Parties and Democracy in Turkey ; Ergun Özbudun, “Turkey: Crises, Interruptions and Reequilibrations,” Politics in Developing Countries-Comparing Experiences with Democracy, der, Larry Diamond, Juan J Linz, Seymour Martin Lipset (Boulder: Lynne Rienner, 1995); Tanel Demirel, “The Turkish Military’s Decision to Intervene: 12 September 1980,” Armed Forces and Society, 29, 2 (2003): 253-280 |
7) |
1960-1980 Periyodu |
Ersin Kalaycıoğlu, “1960 Sonrası Türk Siyasal Hayatına Bir Bakış: Demokrasi, Neo-Patrimonyalism ve İstikrar,” Tarih ve Demokrasi (İstanbul: Cem, 1992); Çağlar Keyder, “Economic Development and Crisis: 1950-1980,” Turkey in Transition-New Perspectives, der, Irvin C Shick ve Ertuğrul A Tonak (Oxford: Oxford University Press, 1987); Mehmet Ali Ağaoğulları, “The Ultranationalist Right,” Turkey in Transition-New Perspectives, ; Murat Belge, “The Left” Turkey in Transition-New Perspectives,; Tanel Demirel, Adalet Partisi: İdeoloji ve Politika (İstanbul: İletişim, 2004); Frank Tachau, “The Republican People’s Party, 1945-1980,” Political Parties and Democracy in Turkey ; Ergun Özbudun, “Turkey: Crises, Interruptions and Reequilibrations,” Politics in Developing Countries-Comparing Experiences with Democracy, der, Larry Diamond, Juan J Linz, Seymour Martin Lipset (Boulder: Lynne Rienner, 1995); Tanel Demirel, “The Turkish Military’s Decision to Intervene: 12 September 1980,” Armed Forces and Society, 29, 2 (2003): 253-280 |
8) |
1980-2002 Periyodu |
Üstün Ergüder, “The Motherland Party, 1983-1989,” Political Parties and Democracy in Turkey; Metin Heper, Ahmet Evin, der, Politics in the Third Turkish Republic (Berlin: de Gruyter, 1994)
Ziya Öniş, “The Political Economy of Islamic Resurgence in Turkey: The Rise of the Welfare Party in Perspective,” Third World Quarterly, 18 (1997): 743-766; Ümit Cizre and Menderes Çınar, “Turkey 2002: Kemalism, İslamism and Politics in the light of the February 28 Process,” The South Atlantic Quarterly, 102, 2 (2003): 309-332 |
9) |
1980-2002 Periyodu |
Üstün Ergüder, “The Motherland Party, 1983-1989,” Political Parties and Democracy in Turkey; Metin Heper, Ahmet Evin, der, Politics in the Third Turkish Republic (Berlin: de Gruyter, 1994)
Ziya Öniş, “The Political Economy of Islamic Resurgence in Turkey: The Rise of the Welfare Party in Perspective,” Third World Quarterly, 18 (1997): 743-766; Ümit Cizre and Menderes Çınar, “Turkey 2002: Kemalism, İslamism and Politics in the light of the February 28 Process,” The South Atlantic Quarterly, 102, 2 (2003): 309-332 |
10) |
1980-2002 Periyodu |
Üstün Ergüder, “The Motherland Party, 1983-1989,” Political Parties and Democracy in Turkey; Metin Heper, Ahmet Evin, der, Politics in the Third Turkish Republic (Berlin: de Gruyter, 1994)
Ziya Öniş, “The Political Economy of Islamic Resurgence in Turkey: The Rise of the Welfare Party in Perspective,” Third World Quarterly, 18 (1997): 743-766; Ümit Cizre and Menderes Çınar, “Turkey 2002: Kemalism, İslamism and Politics in the light of the February 28 Process,” The South Atlantic Quarterly, 102, 2 (2003): 309-332 |
11) |
AKP Hükümeti |
Sultan Tepe, “Turkey’s AKP: A Model “Muslim-Democratic” Party ?” Journal of Democracy, 16, 3, (2005): 69-82; Ali Çarkoğlu, “Religiosity, Support for Şeriat and Evaluations of Secularist Public Policies in Turkey,” Middle Eastern Studies, 40, 2, (2005); 111-136
M. Hakan Yavuz, Nihat Ali Özcan, “Crisis in Turkey: The Conflict of Political Languages,” Middle East Policy, 14, 3, (2007): 118-135
Ergun Özbudun, “From Political Islam to Conservative Democracy: The Case of the Justice and Development Party in Turkey” South European Society and Politics, 11, 3-4 (2006): 543-557 |
12) |
AKP Hükümeti |
Sultan Tepe, “Turkey’s AKP: A Model “Muslim-Democratic” Party ?” Journal of Democracy, 16, 3, (2005): 69-82; Ali Çarkoğlu, “Religiosity, Support for Şeriat and Evaluations of Secularist Public Policies in Turkey,” Middle Eastern Studies, 40, 2, (2005); 111-136
M. Hakan Yavuz, Nihat Ali Özcan, “Crisis in Turkey: The Conflict of Political Languages,” Middle East Policy, 14, 3, (2007): 118-135
Ergun Özbudun, “From Political Islam to Conservative Democracy: The Case of the Justice and Development Party in Turkey” South European Society and Politics, 11, 3-4 (2006): 543-557 |
13) |
Problemler ve İhtimaller |
Ergun Özbudun, Contemporary Turkish Politics: Challenges to Consolidation (London: Lynne Rienner, 2000)
Metin Heper, “Strong State and Democracy: The Turkish Case in Comparative and Historical Perspective,” Democracy and Modernity, der, Shmuel N. Eisenstadt (Leiden: Brill, 1992) Şerif Mardin, “Religion and Politics in Modern Turkey,” Islam in the Political Process, der, James P. Piscatori (Cambridge: Cambridge University Press, 1983)
Tanel Demirel, “Soldiers and Civilians: The Dilemma of Turkish Democracy,” Middle Eastern Studies, 40, 1 (2004): 127-150
Doğu Ergil, “The Kurdish Question in Turkey,” Journal of Democracy, 11 (2000): 122-135
Ziya Öniş, “Domestic Politics, International Norms and Challenges to the State: Turkey-EU Relations in the post-Helsinki Era,” in Turkey and the European Union-Domestic Politics, Economic Integration and International Dynamics, ed, Ali Çarkoğlu, Barry Rubin (London: Frank Cass, 2003). |
14) |
Dersin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. |
|
2) |
Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. |
|
3) |
Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. |
|
4) |
Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. |
|
5) |
Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. |
|
6) |
Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. |
|
7) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. |
|
8) |
Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
|
9) |
Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. |
|
10) |
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. |
|
11) |
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. |
|
12) |
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. |
|
13) |
Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. |
|
14) |
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. |
|
15) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. |
|
16) |
Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. |
|
17) |
Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. |
|
18) |
Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. |
|
19) |
Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. |
|
20) |
Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. |
|
21) |
Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. |
|
22) |
Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. |
|
23) |
Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. |
|
24) |
Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. |
|
25) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. |
|
26) |
Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. |
|
27) |
Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. |
|
28) |
Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. |
|
29) |
Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. |
|
30) |
Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. |
|
31) |
Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
|
32) |
Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
|