POL6025 Orta Doğu'da Uluslararası SiyasetBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL6025 Orta Doğu'da Uluslararası Siyaset Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere Orta Doğu bölgesinin tarihsel arkaplanını aktarma amacı taşır. Gittikçe önem kazanan bu bölgenin oluşum süreci açıklanarak Arap Baharı sürecindeki dağılma ele alınır. Ayrıca, bölgenin en önemli çatışmalarından biri olmayı sürdüren Arap-İsrail çatışmasının barış sürecine ve doğuşuna eğilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlanması halinde, öğrenciler bölgede etkili olan çatışmalar hakkında tarihi ve siyasi arkaplana hakim olacaklar ve bu çatışmalarla ilgili analitik bir bakış açısına sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Öncelikle, bölgenin oluşumu ve bölgedeki çeşitliliği anlamak için, derste süpergüçlerin diğer devletlere müdahaleleri ve onlar üzerindeki etkileri de ele alınacaktır. Bölgenin özellikleri üzerinde durulduktan sonra, 11 Eylül sonrası döneme odaklanılacak ve ABD'nin bölgedeki politikası incelenecektir.
1990'lardan sonra güç dengesinde meydana gelen değişikliklerle ilgili teorik yaklaşımlara odaklanılarak, ders dünyanın şu anki durumuyla ilgili tartışacak ve ABD'nin 2003 Irak savaşı ve demokrasiye desteğini açıklamaya çalışacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
2) Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem Akademik Makaleleri ve ilgili kitaplar
3) İkinci Dünya Savaşı ve sonuçları, savaşın Yahudiler ve bölge üzerindeki etkileri, Yahudilere dönük artan sempati, Siyonizm ve Vaadedilmiş Topraklar Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
4) İsrail'in kuruluşu, Arap-İsrail çatışmasının ortaya çıkışı, Filistinli mülteciler sorunu, 1947 Bölüşümü, 1948 Savaşı, 1956 Süveyş krizi ve bölgede artan ABD baskısı Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
5) Nasır dönemi, Altı Gün savaşı, Arap birliği ve Arap devletleri arasında değişen güç dengesi, ABD-İsrail ortaklığı. Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
6) FKÖ ve Arafat'ın yükselişi, Nasır'ın ölümü ve Enver Sedat dönemi, Yom Kippur savaşı ve süpergüçlerin müdahil olması, Mısır-İsrail barış süreci Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
7) Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
8) Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
9) Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
10) Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
11) Ortadoğu ülkelerinin dış politikaları, ABD'nin 11 Eylül sonrası siyaseti, 2003 Irak savaşı Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
12) Amerika'nın demokrasi söylemi - müdahaleleri Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
13) Arap Baharı ve sonuçları Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
14) Gözden Geçirme Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William L. Cleveland – Modern Middle East History
Louise Fawcett - International Relations of the Middle East
Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East
States
Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict
Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace
David S. Sorenson - Interpreting the Middle East
Diğer Kaynaklar: Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East
Peter Mansfield – A History of the Middle East

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Ödev 10 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 9 2 18
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.