Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleleri ve ilgili kitaplar |
3) |
İkinci Dünya Savaşı ve sonuçları, savaşın Yahudiler ve bölge üzerindeki etkileri, Yahudilere dönük artan sempati, Siyonizm ve Vaadedilmiş Topraklar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
İsrail'in kuruluşu, Arap-İsrail çatışmasının ortaya çıkışı, Filistinli mülteciler sorunu, 1947 Bölüşümü, 1948 Savaşı, 1956 Süveyş krizi ve bölgede artan ABD baskısı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Nasır dönemi, Altı Gün savaşı, Arap birliği ve Arap devletleri arasında değişen güç dengesi, ABD-İsrail ortaklığı. |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
FKÖ ve Arafat'ın yükselişi, Nasır'ın ölümü ve Enver Sedat dönemi, Yom Kippur savaşı ve süpergüçlerin müdahil olması, Mısır-İsrail barış süreci |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
10) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Ortadoğu ülkelerinin dış politikaları, ABD'nin 11 Eylül sonrası siyaseti, 2003 Irak savaşı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Amerika'nın demokrasi söylemi - müdahaleleri |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Arap Baharı ve sonuçları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Gözden Geçirme |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|