Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleleri ve ilgili kitaplar |
3) |
İkinci Dünya Savaşı ve sonuçları, savaşın Yahudiler ve bölge üzerindeki etkileri, Yahudilere dönük artan sempati, Siyonizm ve Vaadedilmiş Topraklar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
İsrail'in kuruluşu, Arap-İsrail çatışmasının ortaya çıkışı, Filistinli mülteciler sorunu, 1947 Bölüşümü, 1948 Savaşı, 1956 Süveyş krizi ve bölgede artan ABD baskısı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Nasır dönemi, Altı Gün savaşı, Arap birliği ve Arap devletleri arasında değişen güç dengesi, ABD-İsrail ortaklığı. |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
FKÖ ve Arafat'ın yükselişi, Nasır'ın ölümü ve Enver Sedat dönemi, Yom Kippur savaşı ve süpergüçlerin müdahil olması, Mısır-İsrail barış süreci |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
10) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Ortadoğu ülkelerinin dış politikaları, ABD'nin 11 Eylül sonrası siyaseti, 2003 Irak savaşı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Amerika'nın demokrasi söylemi - müdahaleleri |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Arap Baharı ve sonuçları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Gözden Geçirme |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |