Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleleri ve ilgili kitaplar |
3) |
İkinci Dünya Savaşı ve sonuçları, savaşın Yahudiler ve bölge üzerindeki etkileri, Yahudilere dönük artan sempati, Siyonizm ve Vaadedilmiş Topraklar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
İsrail'in kuruluşu, Arap-İsrail çatışmasının ortaya çıkışı, Filistinli mülteciler sorunu, 1947 Bölüşümü, 1948 Savaşı, 1956 Süveyş krizi ve bölgede artan ABD baskısı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Nasır dönemi, Altı Gün savaşı, Arap birliği ve Arap devletleri arasında değişen güç dengesi, ABD-İsrail ortaklığı. |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
FKÖ ve Arafat'ın yükselişi, Nasır'ın ölümü ve Enver Sedat dönemi, Yom Kippur savaşı ve süpergüçlerin müdahil olması, Mısır-İsrail barış süreci |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
10) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Ortadoğu ülkelerinin dış politikaları, ABD'nin 11 Eylül sonrası siyaseti, 2003 Irak savaşı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Amerika'nın demokrasi söylemi - müdahaleleri |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Arap Baharı ve sonuçları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Gözden Geçirme |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|