Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Tarihsel Perspektif: Orta Doğu'ya giriş, 19. yüzyılda Ortadoğu'da yabancı müdahaleler, Birinci Dünya Savaşı ve İki Dünya Savaşı arasındaki dönem |
Akademik Makaleleri ve ilgili kitaplar |
3) |
İkinci Dünya Savaşı ve sonuçları, savaşın Yahudiler ve bölge üzerindeki etkileri, Yahudilere dönük artan sempati, Siyonizm ve Vaadedilmiş Topraklar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
İsrail'in kuruluşu, Arap-İsrail çatışmasının ortaya çıkışı, Filistinli mülteciler sorunu, 1947 Bölüşümü, 1948 Savaşı, 1956 Süveyş krizi ve bölgede artan ABD baskısı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Nasır dönemi, Altı Gün savaşı, Arap birliği ve Arap devletleri arasında değişen güç dengesi, ABD-İsrail ortaklığı. |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
FKÖ ve Arafat'ın yükselişi, Nasır'ın ölümü ve Enver Sedat dönemi, Yom Kippur savaşı ve süpergüçlerin müdahil olması, Mısır-İsrail barış süreci |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Petrol ambargosu, Kissinger'ın mekik diplomasisi, Camp David anlaşmaları, İran, Lübnan ve Hamas |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
10) |
Irak, Körfez Savaşı, Amerika ve Körfez, Madrid ve Oslo anlaşmaları, 2000 Camp David süreci, 11 Eylül saldırıları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Ortadoğu ülkelerinin dış politikaları, ABD'nin 11 Eylül sonrası siyaseti, 2003 Irak savaşı |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Amerika'nın demokrasi söylemi - müdahaleleri |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Arap Baharı ve sonuçları |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Gözden Geçirme |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|