Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
none |
2) |
Genel Bakış |
Stephen Walt, “International Relations: One World, Many Theories,” Foreign Policy, No. 110 (Spring
1998).
Taehyun Kim, “Evolution of the Contemporary Theories of International Relations,” |
3) |
Realizm - İdealizm (Liberalizm) |
E. H. Carr, Twenty Years’Crisis, 1919-1939: An Introduction to the Study of International Relations, 2nd ed. (New York: Macmillan, 1946), chs. 3-6.
Hans J. Morgenthau, Scientific Man Vs. Power Politics(Chicago: University of Chicago Press, 1946),
ch. 4 (pp. 75-121). |
4) |
Sosyal hayatta gücün yeri ve rolü üzerine - Güç nedir? |
Joseph S. Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics(New York: Public Affairs, 2004),
ch. 1 (pp. 1-32). |
5) |
İnsan Doğası |
Thucydides, History of the Peloponnesian War, translated by Rex Warner (New York: Penguin Books, 1950), pp. 155-156; 241-245 (Plague, Civil war in Corcyra) |
6) |
İnsan Doğası - devam |
Thucydides, pp. 212-222. “The Mytilenian Debate.”
Thomas Hobbes, Leviathan, with an introduction by Hebert W. Schneider (New York: The Liberal
Arts Press, 1958), pp. pp. 104-109. “Of the Natural Condition of Mankind as Concerning Their Felicity and Misery |
7) |
Güç ve İnsan Doğası |
Niccolò Machiavelli, The Prince, (New York: Pocket Books, 2004), pp. 59-62. “Of Cruelty and
Clemency, and Whether It Is Better To Be Loved or Feared; How Princes Should Keep Faith.”
Thucydides, pp. 400-408. “The Melian Dialogue.” |
8) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Readings of the previous weeks |
9) |
Sosyal bilimlerin iki modeli |
J. Donald Moon, “The Logic of Political Inquiry: A Synthesis of Opposed Perspectives,” in Fred I.
Greenstein and Nelson W. Polsby, eds., Handbook of Political Science, Vol. 1, Political
Science: Scope and Theory (Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1975). |
10) |
Uluslararası Teorinin iki Modeli |
Hedley Bull, “International Theory: The Case for a Classical Approach,” World Politics, Vol. 18, No.
3 (April 1966).
Morton A. Kaplan, “The New Great Debate: Traditionalism vs. Science in International Relations,”
World Politics, Vol. 19, No. 1 (Oct. 1966), pp. 1-20.
David Vital, “On Approaches to the Study of International Relations: Or, Back to Machiavelli,” World
Politics, Vol. 19, No. 4 (July 1967). |
11) |
Waltz'ci Neo-Realizm |
Kenneth N. Waltz, Theory of International Politics(Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1979), chs. 2, 5,
reprinted in Robert O. Keohane, ed., Neorealism and Its Critics (New York: Columbia
University Press, 1986). |
12) |
Neoliberalizm'in etkisi |
Robert O. Keohane and Joseph S. Nye, Jr., Power and Interdependence: World Politics in Transition
(Boston: Little Brown, 1977), chs. 1, 2. |
13) |
Üçüncü büyük tartışma: Rasyonalizm - Konstrüktivizm |
Robert O. Keohane, “International Institutions: Two Approaches,” International Studies Quarterly,
Vol. 32, No. 4 (December 1988). |
14) |
Uluslararası İlişkiler Teorilerinde Konstrüktivist Teorinin yükselişi |
Maja Zehfuss, Constructivism in International Relations: Politics of Reality (Cambridge: Cambridge
University Press, 2002), ch. 1. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|