Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
none |
2) |
Genel Bakış |
Stephen Walt, “International Relations: One World, Many Theories,” Foreign Policy, No. 110 (Spring
1998).
Taehyun Kim, “Evolution of the Contemporary Theories of International Relations,” |
3) |
Realizm - İdealizm (Liberalizm) |
E. H. Carr, Twenty Years’Crisis, 1919-1939: An Introduction to the Study of International Relations, 2nd ed. (New York: Macmillan, 1946), chs. 3-6.
Hans J. Morgenthau, Scientific Man Vs. Power Politics(Chicago: University of Chicago Press, 1946),
ch. 4 (pp. 75-121). |
4) |
Sosyal hayatta gücün yeri ve rolü üzerine - Güç nedir? |
Joseph S. Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics(New York: Public Affairs, 2004),
ch. 1 (pp. 1-32). |
5) |
İnsan Doğası |
Thucydides, History of the Peloponnesian War, translated by Rex Warner (New York: Penguin Books, 1950), pp. 155-156; 241-245 (Plague, Civil war in Corcyra) |
6) |
İnsan Doğası - devam |
Thucydides, pp. 212-222. “The Mytilenian Debate.”
Thomas Hobbes, Leviathan, with an introduction by Hebert W. Schneider (New York: The Liberal
Arts Press, 1958), pp. pp. 104-109. “Of the Natural Condition of Mankind as Concerning Their Felicity and Misery |
7) |
Güç ve İnsan Doğası |
Niccolò Machiavelli, The Prince, (New York: Pocket Books, 2004), pp. 59-62. “Of Cruelty and
Clemency, and Whether It Is Better To Be Loved or Feared; How Princes Should Keep Faith.”
Thucydides, pp. 400-408. “The Melian Dialogue.” |
8) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Readings of the previous weeks |
9) |
Sosyal bilimlerin iki modeli |
J. Donald Moon, “The Logic of Political Inquiry: A Synthesis of Opposed Perspectives,” in Fred I.
Greenstein and Nelson W. Polsby, eds., Handbook of Political Science, Vol. 1, Political
Science: Scope and Theory (Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1975). |
10) |
Uluslararası Teorinin iki Modeli |
Hedley Bull, “International Theory: The Case for a Classical Approach,” World Politics, Vol. 18, No.
3 (April 1966).
Morton A. Kaplan, “The New Great Debate: Traditionalism vs. Science in International Relations,”
World Politics, Vol. 19, No. 1 (Oct. 1966), pp. 1-20.
David Vital, “On Approaches to the Study of International Relations: Or, Back to Machiavelli,” World
Politics, Vol. 19, No. 4 (July 1967). |
11) |
Waltz'ci Neo-Realizm |
Kenneth N. Waltz, Theory of International Politics(Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1979), chs. 2, 5,
reprinted in Robert O. Keohane, ed., Neorealism and Its Critics (New York: Columbia
University Press, 1986). |
12) |
Neoliberalizm'in etkisi |
Robert O. Keohane and Joseph S. Nye, Jr., Power and Interdependence: World Politics in Transition
(Boston: Little Brown, 1977), chs. 1, 2. |
13) |
Üçüncü büyük tartışma: Rasyonalizm - Konstrüktivizm |
Robert O. Keohane, “International Institutions: Two Approaches,” International Studies Quarterly,
Vol. 32, No. 4 (December 1988). |
14) |
Uluslararası İlişkiler Teorilerinde Konstrüktivist Teorinin yükselişi |
Maja Zehfuss, Constructivism in International Relations: Politics of Reality (Cambridge: Cambridge
University Press, 2002), ch. 1. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|