Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
none |
2) |
Genel Bakış |
Stephen Walt, “International Relations: One World, Many Theories,” Foreign Policy, No. 110 (Spring
1998).
Taehyun Kim, “Evolution of the Contemporary Theories of International Relations,” |
3) |
Realizm - İdealizm (Liberalizm) |
E. H. Carr, Twenty Years’Crisis, 1919-1939: An Introduction to the Study of International Relations, 2nd ed. (New York: Macmillan, 1946), chs. 3-6.
Hans J. Morgenthau, Scientific Man Vs. Power Politics(Chicago: University of Chicago Press, 1946),
ch. 4 (pp. 75-121). |
4) |
Sosyal hayatta gücün yeri ve rolü üzerine - Güç nedir? |
Joseph S. Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics(New York: Public Affairs, 2004),
ch. 1 (pp. 1-32). |
5) |
İnsan Doğası |
Thucydides, History of the Peloponnesian War, translated by Rex Warner (New York: Penguin Books, 1950), pp. 155-156; 241-245 (Plague, Civil war in Corcyra) |
6) |
İnsan Doğası - devam |
Thucydides, pp. 212-222. “The Mytilenian Debate.”
Thomas Hobbes, Leviathan, with an introduction by Hebert W. Schneider (New York: The Liberal
Arts Press, 1958), pp. pp. 104-109. “Of the Natural Condition of Mankind as Concerning Their Felicity and Misery |
7) |
Güç ve İnsan Doğası |
Niccolò Machiavelli, The Prince, (New York: Pocket Books, 2004), pp. 59-62. “Of Cruelty and
Clemency, and Whether It Is Better To Be Loved or Feared; How Princes Should Keep Faith.”
Thucydides, pp. 400-408. “The Melian Dialogue.” |
8) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Readings of the previous weeks |
9) |
Sosyal bilimlerin iki modeli |
J. Donald Moon, “The Logic of Political Inquiry: A Synthesis of Opposed Perspectives,” in Fred I.
Greenstein and Nelson W. Polsby, eds., Handbook of Political Science, Vol. 1, Political
Science: Scope and Theory (Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1975). |
10) |
Uluslararası Teorinin iki Modeli |
Hedley Bull, “International Theory: The Case for a Classical Approach,” World Politics, Vol. 18, No.
3 (April 1966).
Morton A. Kaplan, “The New Great Debate: Traditionalism vs. Science in International Relations,”
World Politics, Vol. 19, No. 1 (Oct. 1966), pp. 1-20.
David Vital, “On Approaches to the Study of International Relations: Or, Back to Machiavelli,” World
Politics, Vol. 19, No. 4 (July 1967). |
11) |
Waltz'ci Neo-Realizm |
Kenneth N. Waltz, Theory of International Politics(Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1979), chs. 2, 5,
reprinted in Robert O. Keohane, ed., Neorealism and Its Critics (New York: Columbia
University Press, 1986). |
12) |
Neoliberalizm'in etkisi |
Robert O. Keohane and Joseph S. Nye, Jr., Power and Interdependence: World Politics in Transition
(Boston: Little Brown, 1977), chs. 1, 2. |
13) |
Üçüncü büyük tartışma: Rasyonalizm - Konstrüktivizm |
Robert O. Keohane, “International Institutions: Two Approaches,” International Studies Quarterly,
Vol. 32, No. 4 (December 1988). |
14) |
Uluslararası İlişkiler Teorilerinde Konstrüktivist Teorinin yükselişi |
Maja Zehfuss, Constructivism in International Relations: Politics of Reality (Cambridge: Cambridge
University Press, 2002), ch. 1. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
|
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
|
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
|
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
|
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
|