Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
none |
2) |
Genel Bakış |
Stephen Walt, “International Relations: One World, Many Theories,” Foreign Policy, No. 110 (Spring
1998).
Taehyun Kim, “Evolution of the Contemporary Theories of International Relations,” |
3) |
Realizm - İdealizm (Liberalizm) |
E. H. Carr, Twenty Years’Crisis, 1919-1939: An Introduction to the Study of International Relations, 2nd ed. (New York: Macmillan, 1946), chs. 3-6.
Hans J. Morgenthau, Scientific Man Vs. Power Politics(Chicago: University of Chicago Press, 1946),
ch. 4 (pp. 75-121). |
4) |
Sosyal hayatta gücün yeri ve rolü üzerine - Güç nedir? |
Joseph S. Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics(New York: Public Affairs, 2004),
ch. 1 (pp. 1-32). |
5) |
İnsan Doğası |
Thucydides, History of the Peloponnesian War, translated by Rex Warner (New York: Penguin Books, 1950), pp. 155-156; 241-245 (Plague, Civil war in Corcyra) |
6) |
İnsan Doğası - devam |
Thucydides, pp. 212-222. “The Mytilenian Debate.”
Thomas Hobbes, Leviathan, with an introduction by Hebert W. Schneider (New York: The Liberal
Arts Press, 1958), pp. pp. 104-109. “Of the Natural Condition of Mankind as Concerning Their Felicity and Misery |
7) |
Güç ve İnsan Doğası |
Niccolò Machiavelli, The Prince, (New York: Pocket Books, 2004), pp. 59-62. “Of Cruelty and
Clemency, and Whether It Is Better To Be Loved or Feared; How Princes Should Keep Faith.”
Thucydides, pp. 400-408. “The Melian Dialogue.” |
8) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Readings of the previous weeks |
9) |
Sosyal bilimlerin iki modeli |
J. Donald Moon, “The Logic of Political Inquiry: A Synthesis of Opposed Perspectives,” in Fred I.
Greenstein and Nelson W. Polsby, eds., Handbook of Political Science, Vol. 1, Political
Science: Scope and Theory (Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1975). |
10) |
Uluslararası Teorinin iki Modeli |
Hedley Bull, “International Theory: The Case for a Classical Approach,” World Politics, Vol. 18, No.
3 (April 1966).
Morton A. Kaplan, “The New Great Debate: Traditionalism vs. Science in International Relations,”
World Politics, Vol. 19, No. 1 (Oct. 1966), pp. 1-20.
David Vital, “On Approaches to the Study of International Relations: Or, Back to Machiavelli,” World
Politics, Vol. 19, No. 4 (July 1967). |
11) |
Waltz'ci Neo-Realizm |
Kenneth N. Waltz, Theory of International Politics(Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1979), chs. 2, 5,
reprinted in Robert O. Keohane, ed., Neorealism and Its Critics (New York: Columbia
University Press, 1986). |
12) |
Neoliberalizm'in etkisi |
Robert O. Keohane and Joseph S. Nye, Jr., Power and Interdependence: World Politics in Transition
(Boston: Little Brown, 1977), chs. 1, 2. |
13) |
Üçüncü büyük tartışma: Rasyonalizm - Konstrüktivizm |
Robert O. Keohane, “International Institutions: Two Approaches,” International Studies Quarterly,
Vol. 32, No. 4 (December 1988). |
14) |
Uluslararası İlişkiler Teorilerinde Konstrüktivist Teorinin yükselişi |
Maja Zehfuss, Constructivism in International Relations: Politics of Reality (Cambridge: Cambridge
University Press, 2002), ch. 1. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |