POL6016 Uluslararası İlişkiler TeorileriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL6016 Uluslararası İlişkiler Teorileri Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İSMAİL BURAK KÜNTAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Ana hedef, bilgilerin ezberlenmesi değil fakat uluslararası ilişkilerdeki karmaşık teorik akımların anlaşılmasıdır. Öğrenciler hem teoride hem de uygulamada savunacakları bir teorik pozisyon almaya teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
temel teorik yaklaşımları öğrenecek ve bunları güncel uluslararası ilişkiler meselelerine uygulayabileceklerdir. Yine uluslararası ilişkiler alanındaki teorik tartışmaları takip edebilecek ve bunların araştırmalar için anlamını yorumlayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders, öğrencileri uluslararası ilişkiler hakkındaki temel teorik perspektiflere aşina hale getirir ve önemli çalışmalar hakkında bilgilendirir. Öğrenciler dersin sonunda farklı teoriler arasındaki benzerlikleri ve ayrışmaları bilecek, ve gelişen olayları bu çerçeveden yorumlayabilecek hale geleceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş none
2) Genel Bakış Stephen Walt, “International Relations: One World, Many Theories,” Foreign Policy, No. 110 (Spring 1998). Taehyun Kim, “Evolution of the Contemporary Theories of International Relations,”
3) Realizm - İdealizm (Liberalizm) E. H. Carr, Twenty Years’Crisis, 1919-1939: An Introduction to the Study of International Relations, 2nd ed. (New York: Macmillan, 1946), chs. 3-6. Hans J. Morgenthau, Scientific Man Vs. Power Politics(Chicago: University of Chicago Press, 1946), ch. 4 (pp. 75-121).
4) Sosyal hayatta gücün yeri ve rolü üzerine - Güç nedir? Joseph S. Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics(New York: Public Affairs, 2004), ch. 1 (pp. 1-32).
5) İnsan Doğası Thucydides, History of the Peloponnesian War, translated by Rex Warner (New York: Penguin Books, 1950), pp. 155-156; 241-245 (Plague, Civil war in Corcyra)
6) İnsan Doğası - devam Thucydides, pp. 212-222. “The Mytilenian Debate.” Thomas Hobbes, Leviathan, with an introduction by Hebert W. Schneider (New York: The Liberal Arts Press, 1958), pp. pp. 104-109. “Of the Natural Condition of Mankind as Concerning Their Felicity and Misery
7) Güç ve İnsan Doğası Niccolò Machiavelli, The Prince, (New York: Pocket Books, 2004), pp. 59-62. “Of Cruelty and Clemency, and Whether It Is Better To Be Loved or Feared; How Princes Should Keep Faith.” Thucydides, pp. 400-408. “The Melian Dialogue.”
8) Dersin gözden geçirilmesi Readings of the previous weeks
9) Sosyal bilimlerin iki modeli J. Donald Moon, “The Logic of Political Inquiry: A Synthesis of Opposed Perspectives,” in Fred I. Greenstein and Nelson W. Polsby, eds., Handbook of Political Science, Vol. 1, Political Science: Scope and Theory (Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1975).
10) Uluslararası Teorinin iki Modeli Hedley Bull, “International Theory: The Case for a Classical Approach,” World Politics, Vol. 18, No. 3 (April 1966). Morton A. Kaplan, “The New Great Debate: Traditionalism vs. Science in International Relations,” World Politics, Vol. 19, No. 1 (Oct. 1966), pp. 1-20. David Vital, “On Approaches to the Study of International Relations: Or, Back to Machiavelli,” World Politics, Vol. 19, No. 4 (July 1967).
11) Waltz'ci Neo-Realizm Kenneth N. Waltz, Theory of International Politics(Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1979), chs. 2, 5, reprinted in Robert O. Keohane, ed., Neorealism and Its Critics (New York: Columbia University Press, 1986).
12) Neoliberalizm'in etkisi Robert O. Keohane and Joseph S. Nye, Jr., Power and Interdependence: World Politics in Transition (Boston: Little Brown, 1977), chs. 1, 2.
13) Üçüncü büyük tartışma: Rasyonalizm - Konstrüktivizm Robert O. Keohane, “International Institutions: Two Approaches,” International Studies Quarterly, Vol. 32, No. 4 (December 1988).
14) Uluslararası İlişkiler Teorilerinde Konstrüktivist Teorinin yükselişi Maja Zehfuss, Constructivism in International Relations: Politics of Reality (Cambridge: Cambridge University Press, 2002), ch. 1.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BURCHILL, S. (ed.). Theories of international relations. Houndmills: Palgrave Macmillan, 2005. 1-4039-4866-6
WEBER, C. International relations theory : a critical introduction. London: Routledge, 2005. 0-415-34208-2
DOUGHERTY, J. E. -- PFALTZGRAFF, R. L. Contending theories of international relations : a comprehensive survey. New York: Longman, 2001. 0-321-04831-8
WALTZ, K. Theory of International Politics. Random House, 1979. 0394349423
JACKSON, R. H. -- SRENSEN, G. Introduction to international relations : theories and approaches. Oxford: Oxford University Press, 2007. 978-0-19-928543-3
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 77
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek