İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL6010 | Siyaset Teorisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GAYE İLHAN DEMİRYOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrenciyi siyasi teorinin geçmişi ve bugününe ilişkin gerekli bilgiyle donatmak ve siyasi teorinin evriminin hangi süreçlerden geçerek gerçekleştiğini aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci politik kurumların ve davranışların hareket tarzını anlamaya yönelik bilimsel, sosyal ve felsefi hususlara hakim hale gelecektir. Buna ek olarak öğrenci birincil ve ikincil kaynakları kullanarak çeşitli fikir sistemlerini sistematik olarak analiz etmeyi öğreneektir. Buna bağlı olarak öğrenci politik süreçleri değerlendirmeye, anlamaya ve dahil olmaya daha hazır hale gelecektir. |
Ders metodolojik bireyciliğin kolektif karar alma süreçlerine uygulanması esasına dayalıdır. Oy verenlerin ,bürokratların ve seçilmiş politikacıların davranışı incelenecek, ve grup teorisi, anayasa teorisi ve hükümetlerin boyutunu ve büyüklüğünü sınırlayan ekonomik sebeplere özel önem verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Bağlam dahilinde siyasi düşünce | |
2) | Eski Çağ'da ve Orta Çağ'da Politik Düşünce | |
3) | Modern Siyasi Düşünce | |
4) | Siyaset: Sosyal Bilim ve İdeoloji | |
5) | Klasik Liberalizm ve Muhafazakarlık | |
6) | Anarşizm ve Marksizm | |
7) | Politik Ekonomi: Bireyci Perspektifler | |
8) | Politik Ekonomi: Toplulukçu Perspektifler | |
9) | İlerlemeci Liberalizm | |
10) | Solculuk Biçimleri | |
11) | Çağdaş Toplumsal Hareketler | |
12) | Muhafazakarlık Biçimleri | |
13) | Sunumlar ve Tartışma | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bastiat, Frederic. The Law Minogue, Kenneth. Politics: A Very Short Introduction [M] Schall, James V. AStudent's Guide to Liberal Learning Schumaker, Paul, et al. Great Ideas/Grand Schemes Budziszewski, J. "Politics of Virtues, Government of Knaves" Hayek, Friedrich. The Road to Serfdom [abridged] Hughes, Jonathan. "Regulatory Legerdemain" Kirk, Russell. "The Idea of Conservatism," from The Conservative Mind. "Three Types of Imagination," from "Introduction" to Irving Babbitt, • Literature and the American College Kuehnelt-Leddihn, Erik von. Leftism Revisited, Introduction, chs. 1-4. Locke, John. Second Treatise on Civil Government (excerpts) Lieber, Francis. "The Ancient and Modern Teacher of Politics," from Miscellaneous Writings Mitchell, William C., and Randy T. Simmons. "Political Pursuit of Private Gain: Coercive Redistribution" Portland Declaration Rahe, Paul. "Don Corleone, Multiculturalist" Rushdoony, Rousas John. Politics of Guilt and Pity, ch. 11:6 Samson, Steven Alan. "Models of Historical Interpretation," Contra Mundum Sumner, William Graham. "What Social Classes Owe Each Other." |
Diğer Kaynaklar: | Bronner, Stephen Eric. Twentieth Century Political Theory: A Reader Curtis, Michael, ed. The Nature of Politics Panichas, George A., ed. Modern Age: The First Twenty-Five Years Rothbard, Murray N. For a New Liberty: The Libertarian Manifesto Rushdoony, Rousas John. The One and the Many. Politics of Guilt and Pity Schumaker, Paul, et al. Ideological Voices: An Anthology Sorokin, Pitirim. The Crisis of Our Age Vasquez, John A. Classics of International Relations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 25 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |