Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, anarşizm, milliyetçilik, faşizm, feminizm gibi başlıca siyasi teoriler ve ideolojiler ele alınır. Locke'tan Marx'a, Burke'ten Bakunin'e önemli düşünürlerin eserleri ışığında bu ideolojiler arasındaki farklara dikkat çekilir. Yine bu ideolojilerin arasındaki ilişkiler ve bağlantılar da keşfedilmeye çalışılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Modernite ve İdeoloji |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
3) |
İdeoloji ve Modernite |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
Liberalizm: Gelişmesi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Liberalizm: Klasik Liberalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
Liberalizm: Modern/Sosyal Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Muhafazakarlık: Klasik Muhafazakarlık |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Muhafazakarlık: Modern Muhafazakarlık |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Sosyalizm: Marksizm |
Akademik Kitaplar ve ilgili makaleler |
10) |
Sosyalizm: Demokratik Sosyalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|