ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL6001 | İleri Araştırma Yöntemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YILMAZ ESMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Ders, bilimsel araştırmanın tarafsızlığına ve problemliliğine ilişkin sorulara cevap verme amacı taşımaktadır. Bu soruların altında yatan konular ve varsayımları anlamak da dersin amaçlarından birisidir. Dersin ikinci amacı kalitatif araştırmaların üzerine inşa edildiği temel varsayımları ve değerleri incelemek, ve bunların "nasıl" olduğu sorusuna cevap aramaktır. Dersin üçüncü ve en önemli amacı ise öğrencinin kendi çalışmasında bu araştırma bilgisini nasıl kullanacağına yönelik, ve bu esnada araştırmanın etik, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik yönlerini kavramaya, eleştirel düşünceyi geliştirmeye ve araştırma becerisini arttırmaya yönelik bir çalışma yapmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; . bir okumayı kavramsallaştırmak, gözlem yapmak, röportaj yapmak, analiz ve metinselleştirmeyi de içerecek şekilde etnografik çalışmalarla ilgili farkındalık kazanmak. . (Araştırmacı olarak) yaptıklarımızın ya da yapmadıklarımızın bilgisine sahip olmak. . Eleştirel düşünce becerilerini geliştirmek. Sınıf tartışmalarında, sınıf-içi ödevlerde, grup çalışmalarında ve final kağıdında bunu pek çok bakış açısını ve perspektifi değerlendirerek yapabilmek. . Dersin konularını kendi araştırmasına uygulayabilmek. Bunu da sınıf tartışmalarına katılarak ve sınıf içi çalışmalarında uygulamak, becerilerini kazanır. |
Son yirmi senede, kalitatif araştırmanın karmaşıklığı ve sorunları üzerine yeni teoriler ortaya çıktı. Bu teoriler ışığında, araştırmanın değerlerden bağımsız, nötr bir süreç olmadığı, daha ziyade, araştırma metodolojisi gittikçe incelenen, temsil ve meşruiyet açısından sorgulanan bir alan haline geldiği görülmüştür. Bu krizin sebebi nedir? Bu gelişmelerin kalitatif araştırma için ve araştırmayı yapan kişi için ortaya çıkardığı sonuçlar nelerdir? |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sorgulamaya Giriş | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) | Ölçümleme ve soyut kavramlar | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
3) | Ölçümleme ve soyut kavramlar | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) | Gözlem ve Örneklem | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) | Gözlem ve Örneklem | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
6) | Gözlem ve Örneklem | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) | Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) | Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) | Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi | Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
10) | Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) | Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) | Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) | Dersin gözden geçirilmesi | Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
14) | Dersin gözden geçirilmesi | Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
Ders Notları / Kitaplar: | Van Maanen, John. 1899. Tales of the Field: On Writing Ethnography. Chicago: University of Chicago Press. Becker, Howard. 1998. Tricks of the Trade. How to Think About Your Research While Doing It. Chicago: University of Chicago Press. |
Diğer Kaynaklar: | Mark M. Lanier (Editor), Catherine A. Ford (Editor), Jonathan C. Reid (Editor). 2013, Advanced Research Methods for the Social Sciences. San Diego: Cognella Academic Publishing |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 5 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |