| AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP1822 | Mantık I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Türkçe |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Öğrencilerin klasik mantık konu ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mantık problemlerini tanır. Klasik mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi açıklar Temel felsefe kavramlarını kavrar ve birbirleriyle ilişkilendirir. Doğru ve tutarlı düşünür Kavramların doğru tanımlar Akıl yürütmeyi geliştirir |
| Kavram, tanım, beş tümel, kategoriler, önerme akıl yürütme, beş sanat, mantık yanlışları. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, problem çözme ve tartışma yapmaktır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Mantık tanımı, günlük dildeki argümanlar | |
| 2) | Mantıksal geçerlik: Dedüktif çıkarım | Ders notları |
| 3) | İndaktif akıl yürütme | Ders notları |
| 4) | Mantığın Tarihçesi | Ders notları |
| 5) | Dil ve önerme | Ders notları |
| 6) | Anlam ve doğruluk değeri | Ders notları |
| 7) | Önerme çeşitleri ve aralarındaki ilişkiler | Ders notları |
| 8) | Ara Sınav Haftası | Ders notları |
| 9) | Dolaylı ve dolaysız çıkarımlar | Ders notları |
| 10) | Yüklemler mantığı | Ders notları |
| 11) | Önerme biçimleri | Ders notları |
| 12) | Çeviriler | Ders notları |
| 13) | Modal önermeler | Ders notları |
| 14) | Modal türetim | Ders notları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Emiroğlu, İbrahim, Klasik Mantığa Giriş, Ankara 2004, |
| Diğer Kaynaklar: | Öner, Necati, Klasik Mantık, Ankara 1991 Çapak, İbrahim, Gazali’nin Mantık Anlayışı, Ankara 2005 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Ödev | 2 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
| Ödevler | 2 | 17 | 34 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
| 2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
| 6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
| 7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
| 8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
| 9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
| 10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
| 11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
| 12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |