AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1809 | Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, çağdaş stratejik yönetim, yolharitası, inovasyon, teknoloji yönetimi, teknoloji öngörüsü ve teknoloji tahmini gibi kavramları tanıtmayı amaçlar. “Strateji, İnovasyon, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yol Haritası, Teknoloji Yönetimi, Teknolojik Tahmin, Teknolojik Öngörü gibi kavramlar nedir, nasıl hazırlanır ve uygulanır?” benzeri sorular yardımıyla öğrencilerin Stratejik Yolharitası ve İnovasyon konularında bilgi sahibi olmasını hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •Strateji, İnovasyon, Stratejik Yönetim, Stratejik Yol Haritası konularında bilgi sahibi olmak; •Stratejik Yönetim adımlarını tanımak; •Stratejik düşünme biçimleri becerileri edinmek; •Stratejik Yolharitası hazırlamak ve sunum yapabilmek için gerekli kimi becerilere sahip olmak; •Stratejik Yolharitasının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak; • Teknoloji yönetimi, teknoloji öngörüsü ve teknoloji tahmini konularını öğrenmek. |
Strateji, Stratejik Yönetim, İnovasyon, Stratejik Yol haritaları, Teknoloji Yönetimi, Teknolojik Öngörü ve Teknoloji Tahmini. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması , örnek olay inceleme, proje hazırlama, uygulama ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Ders izlencesi |
2) | Strateji, Stratejik Yönetim, İnovasyon ve Genel Kavramlar | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
3) | Stratejik Yönetim | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. |
4) | İstihbarat Bilimi ve Strateji | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
5) | Yönetim ve Yönetim Fonksiyonları | Ders Notları |
6) | Karar Verme ve Karar Teorisi | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
7) | Karar Verme ve Karar Teorisi Örnek Olay İnceleme | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Karar Verme ve Karar Teorisi | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
10) | Teknoloji Yönetimi | Ders Notları |
11) | Teknoloji Öngörüsü ve Teknoloji Tahmini | Ders Notları |
12) | Strateji Geliştirme Araçları | Ders Notları |
13) | Strateji Geliştirme Süreci | Ders Notları |
14) | Siber Uzay, Strateji ve İnovasyon | ÜNAL A.N., “Siber Güvenlik ve Elektronik Bileşenleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
Ders Notları / Kitaplar: | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. ÜNAL A.N., “Siber Güvenlik ve Elektronik Bileşenleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004. T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010. A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011. U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011. M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000. P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | 1 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
5) | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | 1 |
6) | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme | 1 |
7) | Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme | 1 |
8) | Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme | 1 |
9) | Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme | 1 |
10) | Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi | 1 |