TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1808 | Din Felsefesi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Felsefe tarihinde filozofların Tanrı ve monoteistik dinlerin tezleri üzerine ortaya attıkları kuramları çözümlemek ve değerlendirmek, öğrencinin eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Din felsefesinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. 2-Din felsefesinde araştırma ve kaynaklardan bilgi toplama ve değerlendirme yollarını kavrar 3-Genel felsefe ile din felsefesi arasındaki benzerlik ve farklıları ayrıt eder. 4-Din ve bilim ilişkisini öğrenir. 5-Teistik ve ateistik delillerle çeşitli Tanrı tasavvurları yapmayı ve değerlendirme yapmayı öğrenir. |
Tanrı var mı yok mu? Tanrı’nın varlığını veya yokluğunu kanıtlamak olanaklı mı değil mi? Tanrı’ya yönelik inancın kaynağında ne yatar? Tanrı’nın özellikleri, ruhun ölümsüzlüğü, mucizelerin varlığı bilinebilir mi? Dinde aklın, deneyimin ve imanın rolü nedir? Kötülük sorunu nedir? Monoteistik dinlerin iddialarının ahlaki ve siyasi sonuçları nelerdir? Teizm, deizm, fideizm, ateizm, agnostisizm nedir? Bu soru ve sorunlar Sextus, Augustinus, Aquinas, Anselmus, Avicenna, Descartes, Spinoza, Leibniz, Berkeley, Pascal, Hume, Marx, Kierkegaard, Nietzsche ve Sartre’ın kuramları bağlamında ele alınmaktadır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Felsefe’ye Giriş | |
2) | Din Felsefesi’ne Giriş | |
3) | Sextus Empiricus | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
4) | Augustinus, Aquinas, Avicenna, Anselmus | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
5) | Descartes, Leibniz, Spinoza | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
6) | Berkeley, Pascal | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
7) | Hume | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Hume | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
10) | Hume | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
11) | Kierkegaard, Marx, Nietzsche | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
12) | Nietzsche, Sartre | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
13) | Nietzsche, Sartre | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. + Derste alınan notların okunması. |
14) | Genel Tekrar | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. + Derste alınan notların okunması. |
Ders Notları / Kitaplar: | Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. + Derste alınan notların okunması. / Course Notes / Textbooks Course notes + “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. | |
2) | Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. | |
3) | Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. | |
4) | Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. | |
5) | Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. | |
6) | Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. | |
7) | Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. | |
8) | Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. | |
9) | Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. | |
10) | Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
12) | Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. | |
13) | Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. |