GEP1802 Estetik ve FelsefeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1802 Estetik ve Felsefe Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı estetik alanında incelemeler yapmak ve genel sanat kavramlarına sanat eleştirisi perspektifi ile tarihsel açıdan genel bir bakış vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
1. Güzel ve Sanat hakkındaki felsefi bakış açılarını tartışacak
2. Estetik ve Sanata dair terminolojiye hâkim olacak
3. Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenecek
4. Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşlerini öğrenip aktarabilecek
5. Sanata Felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilecek
6. Çeşitli sanat görüşleri arasındaki farklılıklarla başa çıkabilme olanaklarını görecek
7. Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili güncel tartışmaları kavrayacak

Dersin İçeriği

Sanat eserlerinin nesnel varlığı ve öznel sanat algısı, güzellik ve sonsuzluk, sanat ve doğa, sanat dallarının anlam ve yorum sorunları, varılacak bir hedef olarak sanat vb. konular ele alınacaktır. Platon, Aristoteles, Kant ve Hegel gibi filozofların sanat ve güzel ile ilgili düşüncelerinin yanında çağdaş estetiğin paradigmaları sanat eserlerinin eleştirel incelenmesi pratiği ile tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
3) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
4) Sanat Eleştirisinde Öznelci ve Nesnelci Yaklaşımlar Ders Notları
5) Sanat Tarihinde Normatif Epistemoloji Ders Notları
6) Sanat Tarihinde Spekülatif Epistemoloji Ders Notları
7) Estetikte Heterenomie ve Autonomie Ders Notları
8) Antik Yunan’da Felsefenin Gelişimi ve Sanat Düşüncesi: Pythagoras, Herakleitos. Ders Notları
9) Platon Felsefesi ve Sanat Ders Notları
10) Aristoteles Felsefesi ve Sanat Ders Notları
11) İlkçağ'dan Yeniçağ'a Estetik: Aristoksenos, Baumgarten Ders Notları
12) Kant Felsefesi ve Sanat Ders Notları
13) Hegel Felsefesi ve Sanat Ders Notları
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Yok
Diğer Kaynaklar: Afşar Timuçin, Estetik, Bulut Yayınları, 2008.
Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Kitabevi, 2000.
İoanna Kuçuradi, Sanata Felsefeyle Bakmak, Şiir-Tiyatro Yayınları, Ankara, 1979.
Hegel, Estetik. Güzel Sanat Üzerine Dersler.
Hegel, Mantık Bilimi.
Hegel, Tinin Fenomenolojisi.
Kant, Saf Aklın Eleştirisi.
Kant, Yargı Gücünün Eleştirisi.
Aristoteles, Poetica.
Aristoteles, Politika.
Platon, Şölen.
Platon, Devlet.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 3 1 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. 2
2) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. 2
3) Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. 1
4) Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. 4
5) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. 2
6) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. 3
7) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. 1
8) Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. 1
9) Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. 1
11) Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. 1
12) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. 1
13) Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak 1
14) Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. 1
15) Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
16) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
17) Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.