GEP1802 Estetik ve FelsefeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1802 Estetik ve Felsefe Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı estetik alanında incelemeler yapmak ve genel sanat kavramlarına sanat eleştirisi perspektifi ile tarihsel açıdan genel bir bakış vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
1. Güzel ve Sanat hakkındaki felsefi bakış açılarını tartışacak
2. Estetik ve Sanata dair terminolojiye hâkim olacak
3. Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenecek
4. Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşlerini öğrenip aktarabilecek
5. Sanata Felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilecek
6. Çeşitli sanat görüşleri arasındaki farklılıklarla başa çıkabilme olanaklarını görecek
7. Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili güncel tartışmaları kavrayacak

Dersin İçeriği

Sanat eserlerinin nesnel varlığı ve öznel sanat algısı, güzellik ve sonsuzluk, sanat ve doğa, sanat dallarının anlam ve yorum sorunları, varılacak bir hedef olarak sanat vb. konular ele alınacaktır. Platon, Aristoteles, Kant ve Hegel gibi filozofların sanat ve güzel ile ilgili düşüncelerinin yanında çağdaş estetiğin paradigmaları sanat eserlerinin eleştirel incelenmesi pratiği ile tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
3) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
4) Sanat Eleştirisinde Öznelci ve Nesnelci Yaklaşımlar Ders Notları
5) Sanat Tarihinde Normatif Epistemoloji Ders Notları
6) Sanat Tarihinde Spekülatif Epistemoloji Ders Notları
7) Estetikte Heterenomie ve Autonomie Ders Notları
8) Antik Yunan’da Felsefenin Gelişimi ve Sanat Düşüncesi: Pythagoras, Herakleitos. Ders Notları
9) Platon Felsefesi ve Sanat Ders Notları
10) Aristoteles Felsefesi ve Sanat Ders Notları
11) İlkçağ'dan Yeniçağ'a Estetik: Aristoksenos, Baumgarten Ders Notları
12) Kant Felsefesi ve Sanat Ders Notları
13) Hegel Felsefesi ve Sanat Ders Notları
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Yok
Diğer Kaynaklar: Afşar Timuçin, Estetik, Bulut Yayınları, 2008.
Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Kitabevi, 2000.
İoanna Kuçuradi, Sanata Felsefeyle Bakmak, Şiir-Tiyatro Yayınları, Ankara, 1979.
Hegel, Estetik. Güzel Sanat Üzerine Dersler.
Hegel, Mantık Bilimi.
Hegel, Tinin Fenomenolojisi.
Kant, Saf Aklın Eleştirisi.
Kant, Yargı Gücünün Eleştirisi.
Aristoteles, Poetica.
Aristoteles, Politika.
Platon, Şölen.
Platon, Devlet.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 3 1 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3