Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konulara giriş |
yok |
2) |
Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. |
Dersin kitabı |
3) |
Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. |
Dersin kitabı |
4) |
Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı |
dersin kitabı |
5) |
Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan |
dersin kitabı |
6) |
Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, |
dersin kitabı |
7) |
Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt |
dersin kitabı |
8) |
Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. |
dersin kitabı |
9) |
Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar |
dersin kitabı |
10) |
Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları |
dersin kitabı |
11) |
AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. |
dersin kitabı |
12) |
Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar |
Dersin Kitabı |
13) |
Değerlendirme |
dersin Kitabı |
14) |
Final Sınavı |
Dersin Kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme |
3 |
2) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme |
3 |
4) |
Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme |
3 |
6) |
Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme |
2 |
7) |
Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme |
2 |
8) |
Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme |
2 |
9) |
Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme |
2 |
10) |
Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi |
2 |