GEP1710 Türk Şairleri ve ŞiiriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TEKSTİL VE MODA TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TEKSTİL VE MODA TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1710 Türk Şairleri ve Şiiri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kültür tarihimizde öne çıkmış şairlerimizi yaşadıkları dönem, kısa hayat hikâyeleri, edebî kişilikleri ve eserleriyle tanıtmak suretiyle öğrencilere dil bilinci kazandırmanın yanı sıra şiirimizin gelişimi hakkında bilgi vermeyi; ele alınacak şiir örnekleriyle öğrencinin metin analizi yapma, yorumlama ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Şairlerin yaşadıkları dönemin temel özelliklerini tanımak,
Şairlerin yaşadıkları dönemden şiirlerine yansıyanları fark etmek,
Ele alınan şairi, aynı dönemde yaşamış başka şairlerden ayıran özellikleri belirleyebilmek,
Şairin dili nasıl kullandığını, kelimelere kazandırdığı farklı anlamları fark etmek,
Şairin kullandığı dili, günümüzün günlük konuşma diliyle karşılaştırarak analiz etmek,
Şiirlerin yazılış sebebini analiz etmek,
Şiirlerde aktarılan duygu ve düşünceleri fark ederek söz veya yazıyla ifade edebilmek

Dersin İçeriği

Türk edebiyatının tarihî akışı içinde öne çıkan önemli şairler ve şiirleri
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERSİN AMAÇLARI, DERS İŞLEME YÖNTEMLERİ, DİL KÜLTÜRÜ, ŞİİR HAKKINDA GENEL BİLGİLER, ŞİİR GELENEĞİMİZDEN ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
2) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE YUNUS EMRE- NESİMÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
3) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE HACI BAYRAM-I VELİ EŞREFOĞLU RUMÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
4) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE KAYGUSUZ ABDAL- PİR SULTAN ABDAL İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
5) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NİYÂZÎ-İ MISRÎ- DADALOĞLU İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
6) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE ŞEM’Î- KARACAOĞLAN İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
7) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE RUHSÂTÎ- ÂŞIK VEYSEL FUZÛLÎ İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
8) ÜNİVERSİTE ARA SINAV HAFTASI
9) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE BÂKÎ- NÂBÎ- NEF’Î İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
10) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NEDİM- ŞEYH GÂLİP İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
11) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NAMIK KEMAL- ZİYA PAŞA İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
12) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE TEVFİK FİKRET- ZİYA GÖKALP İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
13) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE NAZIM HİKMET RAN- MEHMET AKİF ERSOY İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.
14) KISACA HAYAT HİKÂYESİ, EDEBÎ KİŞİLİĞİ VE SEÇİLEN ŞİİRLERİYLE YAHYA KEMAL BEYATLI-NECİP FAZIL KISAKÜREK İtslearning portalı üzerinde yer alan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel eğitim/öğretim dokümanları ile ilgili çalışmalar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Fuat Köprülü
Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, Dergâh Yayınları
Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, N. Sami Banarlı
Türk Edebiyatı Tarihi, Attila Özkırımlı
Batı Tesirinde Türk Şiir Antolojisi, Kenan Akyüz
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı,
Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Erman Artun

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular.
2) Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
3) Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar.
4) Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır.
5) Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır.
6) Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır.
7) Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır.
8) Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır.
9) Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder.
10) Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
11) Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12) Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar.
13) Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.