BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1709 | Türk Entellektüellerinin Yaşamları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste,Türkiye’de düşünce hayatını etkileyen, Cumhuriyet dönemi boyunca siyasal oluşumlara, düşünce akımlarına ve sanat hayatına öncülük eden önemli fikir ve eylem insanları tanıtılacak. Sosyalist, Kemalist/Atatürkçü, İslamcı, liberal, milliyetçi/ulusalcı, batıcı, doğucu herkesi etkileyen ve düşünce hayatını besleyen bu isimler geniş bir yelpaze oluşturuyor. Uzunca bir listesi sunulan bu isimler arasından seçilecek 12 kişinin yaşamı, düşünceleri, yapıtları, dönemi, etkileri ‘portre’ kavramı içinde anlatılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; - Türkiye'nin yakın geçmişindeki belli başlı siyasi düşüncelere aşina olacak - Türk siyasi ve düşünce hayatının önde gelen isimleri ve onların yapıtlarını tanıyacak -Metin analizi yöntemiyle düşünce metinlerini çözümleyecek |
Cumhuriyet döneminin önemli düşünce ve siyaset insanları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mehmet Fuad Köprülü | |
2) | Şeref Mardin | |
3) | Muhsin Ertuğrul | |
4) | Muazzez İlmiye Çığ | |
5) | Emin Onat | |
6) | Şevket Süreyya Aydemir | |
7) | Arasınav | |
8) | Ziya Gökalp | Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak (alıntı) Türkçülüğün Esasları (alıntı) |
9) | Aydın Gün | |
10) | Nazım Hikmet | |
11) | Necip Fazıl Kısakürek | |
12) | Fahr-ül Nisa Zeyd | |
13) | Yaşar Kemal | |
14) | Sedat Hakkı Eldem İbrahim Çallı | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Emre Kongar “Türk Toplumbilimcileri”, “Toplum ve Bilim” dergileri, ilgili düşünürlerin kitapları, çıkardıkları dergiler, Büyük Doğu, Yön, vb. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi | |
2) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi | |
3) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi | |
4) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi | |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi | 5 |
6) | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi | 3 |
7) | Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi | |
8) | Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi | |
10) | Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi | |
11) | Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma. | |
12) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi | 3 |