| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Sözlü Türk Edebiyatının genel tanımı ve özellikleri |
|
| 2) |
Masal ve efsane tanımı ve özellikleri |
|
| 3) |
Türk ve dünya masallarının ve efsanelerinin ortak özellikleri ve karşılaştırmalı örnekleri |
|
| 4) |
Masalların mesaj indeksi |
|
| 5) |
Efsanelerin motif indeksi |
|
| 6) |
Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri |
|
| 7) |
Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri |
|
| 8) |
Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri |
|
| 9) |
Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri |
|
| 10) |
Anlatıların dil-anlatım özellikleri |
|
| 11) |
Anlatıların dil-anlatım özelliklerinin günlük hayattaki karşılıkları |
|
| 12) |
Anlatı çözümleme yöntemleri |
|
| 13) |
Masal çözümlemesi örnekleri |
|
| 14) |
Efsane çözümlemesi örnekleri |
|
| 15) |
Final Sınavı |
|
| 16) |
Final Sınavı |
|
| Ders Notları / Kitaplar: |
- |
| Diğer Kaynaklar: |
-Masallar ve Eğitimsel İşlevleri-Mesaj Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 5. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2009
-Diyarbakır Efsaneleri-Motif Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 4. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2007
-“Mit-Din-Gelenek Aynasında Kadın”, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Folklor-Edebiyat C.10, S. 37
-Evvel Zaman İçinde-Anadolu Masalları-1, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
-Gel Zaman Git Zaman-Anadolu Masalları-2, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
-Zaman Zaman İçinde-Anadolu Masalları-3, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme |
|
| 2) |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme |
|
| 3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme |
|
| 4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
|
| 5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme |
|
| 6) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme |
|
| 7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme |
|
| 8) |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme |
|
| 9) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme |
|
| 10) |
Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme |
|
| 11) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme |
|
| 12) |
Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.
|
|