| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Sözlü Türk Edebiyatının genel tanımı ve özellikleri |
|
| 2) |
Masal ve efsane tanımı ve özellikleri |
|
| 3) |
Türk ve dünya masallarının ve efsanelerinin ortak özellikleri ve karşılaştırmalı örnekleri |
|
| 4) |
Masalların mesaj indeksi |
|
| 5) |
Efsanelerin motif indeksi |
|
| 6) |
Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri |
|
| 7) |
Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri |
|
| 8) |
Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri |
|
| 9) |
Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri |
|
| 10) |
Anlatıların dil-anlatım özellikleri |
|
| 11) |
Anlatıların dil-anlatım özelliklerinin günlük hayattaki karşılıkları |
|
| 12) |
Anlatı çözümleme yöntemleri |
|
| 13) |
Masal çözümlemesi örnekleri |
|
| 14) |
Efsane çözümlemesi örnekleri |
|
| 15) |
Final Sınavı |
|
| 16) |
Final Sınavı |
|
| Ders Notları / Kitaplar: |
- |
| Diğer Kaynaklar: |
-Masallar ve Eğitimsel İşlevleri-Mesaj Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 5. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2009
-Diyarbakır Efsaneleri-Motif Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 4. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2007
-“Mit-Din-Gelenek Aynasında Kadın”, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Folklor-Edebiyat C.10, S. 37
-Evvel Zaman İçinde-Anadolu Masalları-1, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
-Gel Zaman Git Zaman-Anadolu Masalları-2, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
-Zaman Zaman İçinde-Anadolu Masalları-3, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek |
1 |
| 2) |
Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek |
1 |
| 3) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak |
1 |
| 4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek |
1 |
| 5) |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek |
1 |
| 6) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek |
1 |
| 7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek |
1 |
| 8) |
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
| 9) |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme |
1 |
| 10) |
Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |
1 |