ANESTEZİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1705 | Edebiyat ve Toplum | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Edebi eserlerin, okuma hazzı yanında, toplumsal gerçeklik ve insanlık durumuna ilişkin bilgilenme yaşatacağını göstererek, öğrencilerin edebiyata ilgilerini artırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modern dünya ve modern edebiyat hakkında bilgi sahibi olacaksınız. 2. Yaşadığınız dünya ve içinde bulunduğunuz toplum hakkında edebiyat aracılığıyla bilgilenmenin mümkün olduğu bilgisini edineceksiniz. 3. Edebi eserlerin içerdiği “insanlık durumu” sayesinde kendinize ve toplumsal ilişkilerinize eleştirel gözle bakabilme yeteneği kazanacaksınız. 4. Uzmanlık alanı dışında bilgilenmenin, müfredat dışı okumanın önemini kavrayacaksınız. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? | |
3) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? | |
4) | Modern öncesi toplumlarda mitsel anlatı formları | |
5) | Modern topluma geçişte Shakespeare tragedyaları | |
6) | Modern anlatı formu ve Shakespeare tragedyaları | |
7) | Cervantes çağı ve ilk roman: Don Kişot | |
8) | VİZE | |
9) | Sokaklardaki modernite 1: Goethe, Dickens ve Balzac | |
10) | Sokaklardaki modernite 2: Gogol, Dostoyevski ve Tolstoy | |
11) | Alternatif modernleşmeler: Marquez, Necip Mahfuz ve Füruğ Ferruhzad | |
12) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı1: Ahmed Midhat’tan Nâzım Hikmet’e | |
13) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı2: Nâzım Hikmet’ten Orhan Pamuk’a | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | William Shakespeare, Macbeth (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları Hamlet (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları - Nâzım Hikmet, Şeyh Bedreddin Destanı, Yapı Kredi Yayınları Kuvayı Milliye Destanı, Yapı Kredi Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek. | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 1 |
8) | Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilmek ve ameliyathanede gerekli hazırlıkları yapabilmek | |
9) | Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilmek ve gerektiğinde müdahale edebilmek | |
10) | Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilmek ve hastanın odasına alınmasına kadarki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilmek |