DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1705 | Edebiyat ve Toplum | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Edebi eserlerin, okuma hazzı yanında, toplumsal gerçeklik ve insanlık durumuna ilişkin bilgilenme yaşatacağını göstererek, öğrencilerin edebiyata ilgilerini artırmak. Bu derste edebiyat-toplum ilişkisinin sorgulanması, toplumun edebiyatın çeşitli türlerinden oluşan edebi eserlere yansıma biçimleri, bunların gerçek yaşamla örtüşen yönlerinin saptanması ve edebiyatın toplumu yönlendirip, dönüştürme gücünün gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modern dünya ve modern edebiyat hakkında bilgi sahibi olacaksınız. 2. Yaşadığınız dünya ve içinde bulunduğunuz toplum hakkında edebiyat aracılığıyla bilgilenmenin mümkün olduğu bilgisini edineceksiniz. 3. Edebi eserlerin içerdiği “insanlık durumu” sayesinde kendinize ve toplumsal ilişkilerinize eleştirel gözle bakabilme yeteneği kazanacaksınız. 4. Uzmanlık alanı dışında bilgilenmenin, müfredat dışı okumanın önemini kavrayacaksınız. |
Türk ve Dünya Edebiyatı’ndan seçilmiş edebi eserlerin, edebiyat ve toplum ilişkisi bağlamında incelenmeleri ve bu eserlerde yer alan toplumsal yansımaların, gerçek yaşamdaki karşılıklarının gösterilmesi ve edebiyatın, toplumsal dönüşümdeki rolünün8 gösterilmesi, dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma, gözlem yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş-Edebiyat ve Toplum ilişkisine genel bir bakış. | |
2) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? | |
3) | Toplumsal olanın bilgisi nedir, nasıl elde edilir? Yazılı edebiyatın içerdiği ve yansıttığı toplumsal veriler ve bu verilerin değerlendirilme yöntemleri. | |
4) | Modern öncesi toplumlarda mitsel anlatı formları | |
5) | Modern topluma geçişte Shakespeare tragedyaları | |
6) | Modern anlatı formu ve Shakespeare tragedyaları | |
7) | Cervantes çağı ve ilk roman: Don Kişot | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Sokaklardaki modernite 1: Goethe, Dickens ve Balzac | |
10) | Sokaklardaki modernite 2: Gogol, Dostoyevski ve Tolstoy | |
11) | Alternatif modernleşmeler: Marquez, Necip Mahfuz ve Füruğ Ferruhzad | |
12) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı1: Ahmed Midhat’tan Nâzım Hikmet’e | |
13) | Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı2: Nâzım Hikmet’ten Orhan Pamuk’a | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | William Shakespeare, Macbeth (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları Hamlet (ç.Sabahattin Eyuboğlu), T. İş Bankası Yayınları - Nâzım Hikmet, Şeyh Bedreddin Destanı, Yapı Kredi Yayınları Kuvayı Milliye Destanı, Yapı Kredi Yayınları -Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 -Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Kenan Akyüz, Ank.1976 -“Biyografik Romanlardan Hareketle ‘Kişisel Tarih Toplumsal Tarih midir’ Sorunsalı Üzerine Bir İnceleme”, Folklor/Edebiyat, C.18, S.69, 2012-1, s.263-276 -“Göç ve Göçmenlik Edebiyatında Yer Alan Dramatik İnsan Manzaralarından Bir Kesit”, Kültür ve Edebiyatta Göç ve Göçmenlik, KIBATEK Yay., Ank.2009, s.47-51 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |