GEP1704 Edebiyatta AkımlarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1704 Edebiyatta Akımlar Bahar 3 0 3 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, edebiyat eserlerini “okuma” ve anlatıların alt metinlerini çözümleme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Aynı zamanda, romanları analiz etme ve tartışma konusunda öğrencilerin yetkinliklerini artırmayı amaçlar. Öğrencilerin sözlü ve yazılı ifade becerilerinin güçlendirilmesine odaklanırken, onlara romanları ait oldukları kültürlerin ve tarihsel dönemlerin bir yansıması olarak inceleme fırsatı sunar; romanlarla kişisel bir bağ kurmalarını ve onlara yönelik öznel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini teşvik eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler, metin analizi ve edebi eserlerle derinlemesine etkileşim yoluyla analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sergileyeceklerdir. Ayrıca, romanları kültürlerin bir yansıması ve tarihsel ile toplumsal bağlamlar tarafından şekillenen çok katmanlı anlatılar olarak tartışma ve değerlendirme yöntemlerine aşinalık kazanacaklardır. Bunun yanı sıra, öğrenciler, anlatının yüzeysel düzeyinin ötesine geçerek edebiyatı daha derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde anlamayı teşvik eden sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders, on dokuzuncu, yirminci ve yirmi birinci yüzyıllardan seçilmiş romanlar aracılığıyla, dünya genelinde geniş bir ilgi uyandırmış çeşitli edebiyat akımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Edebi eserlerin derinlemesine analizi ve tartışılması yoluyla, öğrenciler fantezi olarak edebiyat, feminizm, politika ve güç, büyülü gerçekçilik, mitolojik gerçekçilik, ütopik ve distopik kurgu ile postmodernizm gibi çok çeşitli konuları keşfedeceklerdir. Derste kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri arasında ders anlatımı, sınıf tartışmaları, okuma ve bireysel çalışma yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş yok
2) Alice in Wonderland by Lewis Carroll Giriş (Sosyo-kültürel ve Tarihsel Arkaplan) 1-4 bölümler okunmuş olmalı
3) Alice in Wonderland by Lewis Carroll 5-9 bölümler okunmuş olmalı
4) Alice in Wonderland by Lewis Carroll 10-12 bölümler okunmuş olmalı
5) Alice in Wonderland yok
6) Circe by Madeline Miller 1-10 bölümler okunmuş olmalı
7) Circe 10-20 bölümler okunmuş olmalı
8) Arasınav 1-8 haftaların materyali gözden geçirilmeli
9) Circe 20-27 bölümler okunmuş olmalı
10) I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison Kısa hikaye okunmuş olmalı
11) I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison yok
12) Flowers for Algernon by Daniel Keyes 1-10 ilerleme raporları okunmuş olmalı
13) Flowers for Algernon 11-17 ilerleme raporları okunmuş olması
14) Flowers for Algernon yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alice in Wonderland by Lewis Carroll
Circe by Madeline Miller
I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison
Flowers for Algernon by Daniel Keyes
Diğer Kaynaklar: Terry Eagleton – How to Read Literature
Northrop Frye – Anatomy of Criticism
David Lodge – The Art of Fiction
Harold Bloom - How to Read and Why

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
8) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
9) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
10) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme
11) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme
12) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.