ANESTEZİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1704 | Edebiyatta Akımlar | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, edebiyat eserlerini “okuma” ve anlatıların alt metinlerini çözümleme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Aynı zamanda, romanları analiz etme ve tartışma konusunda öğrencilerin yetkinliklerini artırmayı amaçlar. Öğrencilerin sözlü ve yazılı ifade becerilerinin güçlendirilmesine odaklanırken, onlara romanları ait oldukları kültürlerin ve tarihsel dönemlerin bir yansıması olarak inceleme fırsatı sunar; romanlarla kişisel bir bağ kurmalarını ve onlara yönelik öznel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini teşvik eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, metin analizi ve edebi eserlerle derinlemesine etkileşim yoluyla analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sergileyeceklerdir. Ayrıca, romanları kültürlerin bir yansıması ve tarihsel ile toplumsal bağlamlar tarafından şekillenen çok katmanlı anlatılar olarak tartışma ve değerlendirme yöntemlerine aşinalık kazanacaklardır. Bunun yanı sıra, öğrenciler, anlatının yüzeysel düzeyinin ötesine geçerek edebiyatı daha derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde anlamayı teşvik eden sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılacaklardır. |
Bu ders, on dokuzuncu, yirminci ve yirmi birinci yüzyıllardan seçilmiş romanlar aracılığıyla, dünya genelinde geniş bir ilgi uyandırmış çeşitli edebiyat akımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Edebi eserlerin derinlemesine analizi ve tartışılması yoluyla, öğrenciler fantezi olarak edebiyat, feminizm, politika ve güç, büyülü gerçekçilik, mitolojik gerçekçilik, ütopik ve distopik kurgu ile postmodernizm gibi çok çeşitli konuları keşfedeceklerdir. Derste kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri arasında ders anlatımı, sınıf tartışmaları, okuma ve bireysel çalışma yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | yok |
2) | Alice in Wonderland by Lewis Carroll Giriş (Sosyo-kültürel ve Tarihsel Arkaplan) | 1-4 bölümler okunmuş olmalı |
3) | Alice in Wonderland by Lewis Carroll | 5-9 bölümler okunmuş olmalı |
4) | Alice in Wonderland by Lewis Carroll | 10-12 bölümler okunmuş olmalı |
5) | Alice in Wonderland | yok |
6) | Circe by Madeline Miller | 1-10 bölümler okunmuş olmalı |
7) | Circe | 10-20 bölümler okunmuş olmalı |
8) | Arasınav | 1-8 haftaların materyali gözden geçirilmeli |
9) | Circe | 20-27 bölümler okunmuş olmalı |
10) | I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison | Kısa hikaye okunmuş olmalı |
11) | I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison | yok |
12) | Flowers for Algernon by Daniel Keyes | 1-10 ilerleme raporları okunmuş olmalı |
13) | Flowers for Algernon | 11-17 ilerleme raporları okunmuş olması |
14) | Flowers for Algernon | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Alice in Wonderland by Lewis Carroll Circe by Madeline Miller I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison Flowers for Algernon by Daniel Keyes |
Diğer Kaynaklar: | Terry Eagleton – How to Read Literature Northrop Frye – Anatomy of Criticism David Lodge – The Art of Fiction Harold Bloom - How to Read and Why |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek. | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 1 |
8) | Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilmek ve ameliyathanede gerekli hazırlıkları yapabilmek | |
9) | Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilmek ve gerektiğinde müdahale edebilmek | |
10) | Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilmek ve hastanın odasına alınmasına kadarki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilmek |