DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1604 | Kişilerarası İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Duygusal zeka ve Etkileşim Çözümlemesi çerçevesinde sunulacak etkili iletişim yöntemlerinin özümsenmesi sonucu öğrencilerin kendilerini ve iletişim kurdukları insanları anlamaları ve hedefleri doğrultusunda seçimler yaparak iletişim kurmayı öğrenmeleri dersin ana hedef. Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
Bu derste gerek bireysel gerekse grup ortamlarında kişilerarası iletişim kurmanın ve hedeflere odaklanarak bu iletişimi sürdürmenin kuramsal boyutu ve uygulama alanları ile etkili sorun çözme yöntemleri üzerinde durulacaktır. Günümüz yaşam koşullarında gerek iş dünyasında gerekse ailede, özel yaşamda ve eğitimde bu farkındalık ve bilgi düzeyine sahip insanlara gereksinim giderek artmaktadır. Dersin ilk yarısında iletişim becerilerinin kuramsal geçmişi üzerinde durulacak, ikinci yarıda ise hem kişilerarası iletişim hem de kişinin kendi kendisiyle iletişimi konusunda kuramsal açıklamalar eşliğinde uygulamalı bir eğitim sunulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kişilerarası İletişim konularına giriş | Ders Notları |
2) | Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/fenomenoloji | Ders Notları |
3) | Geri Bildirimin İletişimdeki yeri, geri bildirim türleri | Ders Notları |
4) | Psikolojinin tarihçesi/ yıllar içinde insana ve bireye bakışın değişimi | Ders Notları |
5) | Varoluşçuluk | Ders Notları |
6) | Hümanist psikoloji ve Kişilerarası İletişim | Ders Notları |
7) | Etkileşim Çözümlemesi (TA) ve Kişilerarasi İletişim | Ders Notları |
8) | Duygusal Zeka/Duygu okur-yazarlığı | Ders Notları |
9) | İletişim Engelleri | Ders Notları |
10) | Etkili dinleme/Empati | Ders Notları |
11) | Ben dili | Ders Notları |
12) | Kabul Çizgisi/Ben Dili/Empati | Ders Notları |
13) | Etkili problem çözme yöntemleri/ Çatışma Yönetimi | Ders Notları |
14) | Etkili konuşma/ Etkili dinleme alıştırmaları | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Excerpts from: Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito. Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press. Stevens,Person to Person,Pocket Books,N.Y.1967. May, Psychology and the Human Dilemma,1979,Norton and Company. Fromm, The Fear of Freedom,1984.Ark. Berne, Games People Play, 1967,Penguin Books. Harris,I’m OK, You’re OK, 1967, Avon Books. Goleman, Emotional Intelligence, 1996,Bloomsburry. Goleman, Working with Emotional Intelligence, Bantam Books, 1998. Hay, J. , Donkey Bridges for Developmental TA, Sherwood Publishing, UK, 1995. James M., Jongeward D., Born to Win, Perseus Books, 1996. Levine M, Effective Problem Solving, Prentice Hall, 1994. + Handouts of recent articles on relevant issues. At least two of the following films will be shown and discussed in class. Awakenings The Kid Twelve Angry Men Corrina Corrina |
Diğer Kaynaklar: | Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito. Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. | 2 |
2) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. | 1 |
4) | Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. | 4 |
5) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 2 |
6) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. | 3 |
7) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. | 1 |
8) | Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 1 |
9) | Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. | 1 |
11) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 1 |
12) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. | 1 |
13) | Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak | 1 |
14) | Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. | 1 |
15) | Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. | |
16) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. | |
17) | Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |