AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1604 | Kişilerarası İletişim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Duygusal zeka ve Etkileşim Çözümlemesi çerçevesinde sunulacak etkili iletişim yöntemlerinin özümsenmesi sonucu öğrencilerin kendilerini ve iletişim kurdukları insanları anlamaları ve hedefleri doğrultusunda seçimler yaparak iletişim kurmayı öğrenmeleri dersin ana hedef. Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
Bu derste gerek bireysel gerekse grup ortamlarında kişilerarası iletişim kurmanın ve hedeflere odaklanarak bu iletişimi sürdürmenin kuramsal boyutu ve uygulama alanları ile etkili sorun çözme yöntemleri üzerinde durulacaktır. Günümüz yaşam koşullarında gerek iş dünyasında gerekse ailede, özel yaşamda ve eğitimde bu farkındalık ve bilgi düzeyine sahip insanlara gereksinim giderek artmaktadır. Dersin ilk yarısında iletişim becerilerinin kuramsal geçmişi üzerinde durulacak, ikinci yarıda ise hem kişilerarası iletişim hem de kişinin kendi kendisiyle iletişimi konusunda kuramsal açıklamalar eşliğinde uygulamalı bir eğitim sunulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kişilerarası İletişim konularına giriş | Ders Notları |
2) | Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/fenomenoloji | Ders Notları |
3) | Geri Bildirimin İletişimdeki yeri, geri bildirim türleri | Ders Notları |
4) | Psikolojinin tarihçesi/ yıllar içinde insana ve bireye bakışın değişimi | Ders Notları |
5) | Varoluşçuluk | Ders Notları |
6) | Hümanist psikoloji ve Kişilerarası İletişim | Ders Notları |
7) | Etkileşim Çözümlemesi (TA) ve Kişilerarasi İletişim | Ders Notları |
8) | Duygusal Zeka/Duygu okur-yazarlığı | Ders Notları |
9) | İletişim Engelleri | Ders Notları |
10) | Etkili dinleme/Empati | Ders Notları |
11) | Ben dili | Ders Notları |
12) | Kabul Çizgisi/Ben Dili/Empati | Ders Notları |
13) | Etkili problem çözme yöntemleri/ Çatışma Yönetimi | Ders Notları |
14) | Etkili konuşma/ Etkili dinleme alıştırmaları | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Excerpts from: Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito. Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press. Stevens,Person to Person,Pocket Books,N.Y.1967. May, Psychology and the Human Dilemma,1979,Norton and Company. Fromm, The Fear of Freedom,1984.Ark. Berne, Games People Play, 1967,Penguin Books. Harris,I’m OK, You’re OK, 1967, Avon Books. Goleman, Emotional Intelligence, 1996,Bloomsburry. Goleman, Working with Emotional Intelligence, Bantam Books, 1998. Hay, J. , Donkey Bridges for Developmental TA, Sherwood Publishing, UK, 1995. James M., Jongeward D., Born to Win, Perseus Books, 1996. Levine M, Effective Problem Solving, Prentice Hall, 1994. + Handouts of recent articles on relevant issues. At least two of the following films will be shown and discussed in class. Awakenings The Kid Twelve Angry Men Corrina Corrina |
Diğer Kaynaklar: | Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito. Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |