GEP1604 Kişilerarası İletişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1604 Kişilerarası İletişim Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Duygusal zeka ve Etkileşim Çözümlemesi çerçevesinde sunulacak etkili iletişim yöntemlerinin özümsenmesi sonucu öğrencilerin kendilerini ve iletişim kurdukları insanları anlamaları ve hedefleri doğrultusunda seçimler yaparak iletişim kurmayı öğrenmeleri dersin ana hedef. Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu derste gerek bireysel gerekse grup ortamlarında kişilerarası iletişim kurmanın ve hedeflere odaklanarak bu iletişimi sürdürmenin kuramsal boyutu ve uygulama alanları ile etkili sorun çözme yöntemleri üzerinde durulacaktır.
Günümüz yaşam koşullarında gerek iş dünyasında gerekse ailede, özel yaşamda ve eğitimde bu farkındalık ve bilgi düzeyine sahip insanlara gereksinim giderek artmaktadır.
Dersin ilk yarısında iletişim becerilerinin kuramsal geçmişi üzerinde durulacak, ikinci yarıda ise hem kişilerarası iletişim hem de kişinin kendi kendisiyle iletişimi konusunda kuramsal açıklamalar eşliğinde uygulamalı bir eğitim sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişilerarası İletişim konularına giriş Ders Notları
2) Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/fenomenoloji Ders Notları
3) Geri Bildirimin İletişimdeki yeri, geri bildirim türleri Ders Notları
4) Psikolojinin tarihçesi/ yıllar içinde insana ve bireye bakışın değişimi Ders Notları
5) Varoluşçuluk Ders Notları
6) Hümanist psikoloji ve Kişilerarası İletişim Ders Notları
7) Etkileşim Çözümlemesi (TA) ve Kişilerarasi İletişim Ders Notları
8) Duygusal Zeka/Duygu okur-yazarlığı Ders Notları
9) İletişim Engelleri Ders Notları
10) Etkili dinleme/Empati Ders Notları
11) Ben dili Ders Notları
12) Kabul Çizgisi/Ben Dili/Empati Ders Notları
13) Etkili problem çözme yöntemleri/ Çatışma Yönetimi Ders Notları
14) Etkili konuşma/ Etkili dinleme alıştırmaları Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Excerpts from:
Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito.
Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press.
Stevens,Person to Person,Pocket Books,N.Y.1967.
May, Psychology and the Human Dilemma,1979,Norton and Company.
Fromm, The Fear of Freedom,1984.Ark.
Berne, Games People Play, 1967,Penguin Books.
Harris,I’m OK, You’re OK, 1967, Avon Books.
Goleman, Emotional Intelligence, 1996,Bloomsburry.
Goleman, Working with Emotional Intelligence, Bantam Books, 1998.
Hay, J. , Donkey Bridges for Developmental TA, Sherwood Publishing, UK, 1995.
James M., Jongeward D., Born to Win, Perseus Books, 1996.
Levine M, Effective Problem Solving, Prentice Hall, 1994.
+ Handouts of recent articles on relevant issues.
At least two of the following films will be shown and discussed in class.
Awakenings
The Kid
Twelve Angry Men
Corrina Corrina
Diğer Kaynaklar: Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito.
Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek
9) Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek
10) Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak
11) Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek