GEP1604 Kişilerarası İletişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1604 Kişilerarası İletişim Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Duygusal zeka ve Etkileşim Çözümlemesi çerçevesinde sunulacak etkili iletişim yöntemlerinin özümsenmesi sonucu öğrencilerin kendilerini ve iletişim kurdukları insanları anlamaları ve hedefleri doğrultusunda seçimler yaparak iletişim kurmayı öğrenmeleri dersin ana hedef. Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu eğitimin sonucunda öğrencilerin farkındalık düzeylerinin artarak gerek mesleki gerekse özel yaşamlarında iletişim kurarken disiplinli ve bilinçli seçimler yapabilmeleri amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu derste gerek bireysel gerekse grup ortamlarında kişilerarası iletişim kurmanın ve hedeflere odaklanarak bu iletişimi sürdürmenin kuramsal boyutu ve uygulama alanları ile etkili sorun çözme yöntemleri üzerinde durulacaktır.
Günümüz yaşam koşullarında gerek iş dünyasında gerekse ailede, özel yaşamda ve eğitimde bu farkındalık ve bilgi düzeyine sahip insanlara gereksinim giderek artmaktadır.
Dersin ilk yarısında iletişim becerilerinin kuramsal geçmişi üzerinde durulacak, ikinci yarıda ise hem kişilerarası iletişim hem de kişinin kendi kendisiyle iletişimi konusunda kuramsal açıklamalar eşliğinde uygulamalı bir eğitim sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişilerarası İletişim konularına giriş Ders Notları
2) Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/fenomenoloji Ders Notları
3) Geri Bildirimin İletişimdeki yeri, geri bildirim türleri Ders Notları
4) Psikolojinin tarihçesi/ yıllar içinde insana ve bireye bakışın değişimi Ders Notları
5) Varoluşçuluk Ders Notları
6) Hümanist psikoloji ve Kişilerarası İletişim Ders Notları
7) Etkileşim Çözümlemesi (TA) ve Kişilerarasi İletişim Ders Notları
8) Duygusal Zeka/Duygu okur-yazarlığı Ders Notları
9) İletişim Engelleri Ders Notları
10) Etkili dinleme/Empati Ders Notları
11) Ben dili Ders Notları
12) Kabul Çizgisi/Ben Dili/Empati Ders Notları
13) Etkili problem çözme yöntemleri/ Çatışma Yönetimi Ders Notları
14) Etkili konuşma/ Etkili dinleme alıştırmaları Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Excerpts from:
Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito.
Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press.
Stevens,Person to Person,Pocket Books,N.Y.1967.
May, Psychology and the Human Dilemma,1979,Norton and Company.
Fromm, The Fear of Freedom,1984.Ark.
Berne, Games People Play, 1967,Penguin Books.
Harris,I’m OK, You’re OK, 1967, Avon Books.
Goleman, Emotional Intelligence, 1996,Bloomsburry.
Goleman, Working with Emotional Intelligence, Bantam Books, 1998.
Hay, J. , Donkey Bridges for Developmental TA, Sherwood Publishing, UK, 1995.
James M., Jongeward D., Born to Win, Perseus Books, 1996.
Levine M, Effective Problem Solving, Prentice Hall, 1994.
+ Handouts of recent articles on relevant issues.
At least two of the following films will be shown and discussed in class.
Awakenings
The Kid
Twelve Angry Men
Corrina Corrina
Diğer Kaynaklar: Devito, The Interpersonal Communication Book,1995,Devito.
Malim,Birch,Wadeley, Perspectives in Psychology,1992,Macmillan Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.