GEP1508 Tarihi Değiştiren SavaşlarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1508 Tarihi Değiştiren Savaşlar Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Antik Yunandan günümüze Dünya Tarihine damgasını vurmuş, siyasi ve kültürel sistemleri değiştirip yerlerine yenilerinin kurulmasına neden olmuş belli başlı savaşları incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrencileri.

1-Savaş dönemlerinde vatandaş br birey olarak ve devletin bir kurum olarak ne tür deneyimlerden geçtiğini algılayabileceklerdir.
2-Tarihi öneme sahip gelişmeleri tarih ve politika perspektifinden inceleyecek bilgiye sahip olacaklardır.
3-Hem askeri hem de sivil sistemlerde savaş olgusunu analiz edebileceklerdir.
4-Ulus-devlet, millet, milliyetçilik ve savaş kavramlarını irdeleyebileceklerdir.
5-Savaş ve barış süreçlerinde dünya politikasının nasıl değiştiğini gözlemleyebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Dünya Tarihinden önemli savaşlar
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışma, ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Savaş ve Savaş Tarihine Giriş
2) Pers Savaşları: Pers İmparatorluğu vs. Yunan Şehir-Devletleri, 499-448 BC.
3) Falanjdan Lejyona.. Roma Tarzı Savaş Okuma
4) Plataea , Gaugamela, Cynoscephalae, Actium Muharebeleri
5) Haçlı Seferleri ve İslam Dünyasında Savaşlar Okuma
6) Amerikan Bağımsızlık Savaşı ve Fransız İhtilali: Benzerlikler, Farklılıklar Okuma
7) Napolyon Savaşları ve Avrupa'nın yeni siyasi yapısı Okuma
8) Ara Sınav Haftası
9) Birinci Dünya Savaşı Okuma
10) Çanakkale Savaşları ve Kurtuluş Savaşı Okuma
11) İkinci Dünya Savaşı Okuma
12) Yeni Dünya Düzeni: Soğuk Savaş, 1946-1991 Okuma
13) Vietnam Savaşı Okuma
14) Amerika Birleşik Devletleri ve İran-Irak Savaşı Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes to be photocopied
Diğer Kaynaklar: Neiberg, Michael. Warfare in World History. London ; New York: Routledge, 2001
Bernard Brodie, War and Politics (NY: Macmillan, 1973), pp. 276-340
Michael W. Doyle, Ways of War and Peace. New York: W.W. Norton, 1997. Chap. 1
Jack S. Levy, War in the Modern Great Power System, 1495-1975. Lexington: University Press of Kentucky, 1983. Chap. 3-4 (especially pp. 50-53).
David Ziegler, War, Peace and International Politics, 2nd ed., (Boston: Little, Brown, 1981),chapter 15 ("Disarmament"), pp. 249-26
Michael Howard, War in European History. 2nd edit. Oxford University Press, 2001.
Peter Paret, ed. Makers of Modern Strategy: from Machiavelli to the Nuclear Age. Princeton:Princeton University Press, 1986
Theodore Ropp, War in the Modern World. Revised ed. JHU Press, 2000.
Ali M. Ansari, Confronting Iran. New York: Basic Books, 2006.
Dilip Hiro, War without End. London: Routledge, 2005.
Phebe Marr, The Modern history of Iraq. Boulder, Co.: Westview, 2004.
Bing West, The Strongest Tribe: War,Politics and the Endgame in Iraq. New York: Random House, 2008.
John C. Campbell, "The Soviet Union and the United States in the Middle East," Annals of the American Academy of Political and Social Science, Vol. 401, America and the Middle East (May, 1972), pp. 126-135
Douglas Little, "The Making of a Special Relationship: The United States and Israel, 1957-68." International Journal of Middle East Studies, Vol. 25, No. 4. (Nov., 1993), pp. 563-585.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Küçük Sınavlar 4 6 24
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.