Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Oryantalizm: Tanımlar, Görüşler, Yaklaşımlar |
Okuma |
3) |
Batı ve Doğu: Batılı aydınların Doğu Algısı |
Okuma |
4) |
Doğu: Gerçek vs. Hayal |
Okuma |
5) |
Edebiyat: Batı'yı ve Doğu'yu Kurgulamak |
Okuma |
6) |
Politika: Batı ve Doğu |
Okuma |
7) |
Kültür: Oryantalist Filmler |
Okuma |
8) |
Geçmişten ve Günümüzden örneklerle Oryantalist Sanat |
Okuma, Araştırma |
9) |
Medya'da Oryantalizm |
Okuma |
10) |
Cinsiyet, Irk, Güç ve Oryantalizm |
Okuma |
11) |
Emperyalizm, Milliyetçilik ve Oryantalizm |
Okuma |
12) |
Terrör, Ayrımcılık ve Oryantalizm |
Okuma |
13) |
Avrupa Birliği ve Türkiye |
Okuma |
14) |
Globalleşme: Amerika ve Orta Doğu |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. |
|
3) |
Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. |
|
4) |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. |
|
5) |
Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. |
|
6) |
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. |
|
8) |
Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. |
|
9) |
İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
10) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |
|