DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1506 | Modern Ortadoğu Tarihi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Lisans öğrencilerine, Ortadoğu ülkelerinin Osmanlı İmparatorluğu'ndan ayrılışından 2000'li yıllara kadar olan tarihi hakkında genel bilgi vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler Ortadoğu'nun geçirdiği dönüşüm hakkında bilgiye sahip olacaklar. |
Bu ders, günümüz Ostadoğusundaki belli başlı konuları inceleyecektir; devlet gücü, siyasi ekonomi ve enerji politikası, ve dinin politakada rolü gibi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmparatorluğun Sonu | Readings on the break-up of the Otoman Empire; colonialism; independence of colonial states; centralized state systems of Iran and Turkey |
2) | Arap Dünyasında devletin gücü | Authoritarian states; classes and other groups |
3) | Arap dünyasında hanedanlık yönetimleri | Ürdün, Morokko ve Libya'da kraliyet ailesi yönetimi |
4) | Petrol gelirlerinin kullanımı ve suistimal edilmesi | Gelir sahibi devlet: Suudi Arabistan ve Körfez Ülkeleri |
5) | Arap Milliyetçiliği | Arap devletleri arası ilişkiler; Arap-Israil İlişkileri |
6) | Arap dünyası dışında devlet ve politika | İsrail, İran, Türkiye |
7) | Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi | Körfez Savaşı'nın bölgeye etkileri; Körfez savaşının ülkelere etkilere; 1990'lardaki gelişmeler |
8) | POlitik ve Ekonomik Liberalleşme | Mısır, Bin Ali'nin Tunusu ve İsrail |
9) | Religious revivalism and religious revolution | Iran Islam Cumhuriyeti; Arap devletlerinde din ve politika; İsrai'de din ve politika; Eyaletçilik ve milliyetçilik arasında Hristiyanlar |
10) | Devlet-dışı Katılımcılar I | Kırsal politikalalar; organize olmuş emek ,politikada kadın; Filistinliler |
11) | Devlet-dışı Katılımcılar II | Yemen, İran, Mısır, Ürdün ve Türkiye'de sivil toplum |
12) | Türkiye2nin Ekonomik Gelişmesi | 1980 ve 1990'larda Yapısal Uyum |
13) | 11 Eylül 2001'in Etkisi | Al-Cezaire'nin Etkisi; 11 Eylül Sonrası Amerikan Politikası |
14) | Tekrar | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Course Notes / Textbooks: Roger Owen (2003) State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East. Routledge, London and New York; M.E. Yapp (1996) The Near East Since the First World War. Longman, Pearson, Essex.; Articles to be announced. |
Diğer Kaynaklar: | Course Notes / Textbooks: Roger Owen (2003) State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East. Routledge, London and New York; M.E. Yapp (1996) The Near East Since the First World War. Longman, Pearson, Essex.; Articles to be announced. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 1 | 11 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |