AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1501 | Anadolu Uygarlıkları | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Anadolu Uygarlık'larına arkeoloji, sanat ve mimarlık tarihi çalışmalarını kullanarak temel giriş ve bilgi edindirme amacı taşır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Anatolia (Turkey) has acted as the bridge linking Asia and Europe. The goal of this course is to highlight Anatolia’s unique geographical positioning and to demonstrate how it has been home to countless civilizations, witnessing the mass migration of diverse peoples shaping the course of history. Studying the material, we will see how Anatolia has developed a unique blend of cultures - each with its own distinct identity, each linked to its predecessors through history. To ease the process of learning in class, each week, we will focus on one historical figure and two sites or artifacts. Special emphasis will be placed on monumental artwork and artifacts of the Ancient Anatolia as the product of cultural and historical factors. We will examine how and why the sites and monuments in Anatolia decisively shaped Western European, Greek Orthodox, and Islamic civilizations |
Ekrem Akurgal, Ancient Civilizations and Ruins of Turkey. (Istanbul, 1985). |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Week: Introduction: Anatolia, Land and Peoples The Historical Geography of Anatolia and First Civilizations in Anatolia | |
2) | Hittite Imperial Civilization | |
3) | The Legend of Troy: Achaeans and Hittites on the Anatolian Shores | |
4) | Croesus of Lydia and Midas of Phrygia: Anatolian Kingdoms of the Iron Age (1000-550 B.C.) | |
5) | From Cyrus to Alexander: Achaemenid and Hellenistic Legacy in Anatolia | |
6) | Rome in Anatolia: the Transformation of an Empire | |
7) | God(s) and Sanctuaries in Anatolia: Judaism and Christianity from Saint Paul to Constantine | |
8) | East meets West in Anatolia: Cultural Encounters | |
9) | Byzantines, Crusaders and Seljuk Turks and the Other Tuırks | |
10) | Islamic Dynasties in Anatolia I, 1100-1450 | |
11) | Islamization of Anatolia II, 1100-1450 | |
12) | Early Ottomans | |
13) | Ottoman Imperial Civilization | |
14) | Ottoman Imperial Civilization II | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |